sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

( ובכך לריכוכם ) של רגשות אנטי חברתיים ואף אנטי משפחתיים . ( ג ) בשנות הארבעים מוצג הילד ונתפש כמי שיש לחנכו ולעצבו ברמה הקוגניטיבית . התחום הרגשי אינדיבידואלי נתפש כטפל , כנגזר מהתפתחותו השכלית של הילד . בשנות השבעים הילד שוב אינו מוצג כאובייקט לחינוך ולהקניית ערכים , אלא כמי שהמבוגר ( או השיר ) מדבר אליו כשווה אל שווה , כמי שעומק הרגשתו מקנה לו זכות דעה ודיבור . הסיבות למפנה הן רבות ומסובכות . על כל פנים יש להדגיש , שאין מדובר כאן בתרמיתם העצמית של ילדים בתקופות הנדונות , שהרי לא ילדים כתבו את היצירות הנידונות , אלא בתרמיתם ביצירות ספרות לילדים , כפי שהיא מעוצבת על ירי סופרים מבוגרים הכותבים למען הילדים . אין בעבורה זו משום ניסיון לשפוט את היצירות מבחינה ערכית או מבחינת משמעות השינויים . מטרת הספר היא להציג את השינוי שחל בהתייחסותה של החברה בכלל , ושל יוצרי ספרות הילדים כחלק ממנה בפרט , אל הילד ואל תרמיתו . הערות . 2 1962 . Aries . Philippef Centuries of Childhood , New- York : Vintage Books . . 1 אורי מרגולין , "לבעיות החלוקה לתקופות בהיסטוריה של הספרות , " הספרות , כרך ב , 1969 1 / ( עמ י 13 . 3 . ( 15 קורניי צ ' וקובסקי , משתיים עד חמש ( מרוסית ; דוידה קרול , ( ספרית פועלים , . 4 . 1985 מאיה פרוכטמן , "הלשון המדוברת כמאפיין סגנוני בשירת ילדים , " מחקרים בספרות ילדים , אוצר המורה , . 1984

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help