sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שם התערוכה הקבוצתית בביתן הפלסטיני , , "Venice Palestine do" נבחר על ידי אוצרת הביתן , סלווה מיקדאד 1 ( פלסטינית החיה בברקל , ארצות הברית , ( המחוברת לשיח האמנות העכשווית . השם מסמל , לדבריה , מצבים של חוסר יציבות . לאמנים אין עדיין מקום קבוע ובטוח הן ברו" היומיום שלהם והן בח" היצירה , ועם תנאים אלו נגזר על האמנים הפלסטיניים להתמודד . עובדה זו באה לידי ביטוי , כמובן , באמירה האמנותית שלהם וביצירות המוצגות בביתן . האוצרת מדגישה את "חוסר הקביעות הכרוני , " תנאי שעליו הם מתגברים באמצעות אופני ביטוי של התנגדות ושל קריאת תיגר על המציאות הפוליטית , הכלכלית והחברתית . בתערוכה משתתפים שבעה אמנים פלסטיניים ; ת"סיר באסנג , ' שאדי חביב אללה , סנדי הילאל ואלסנדרו פסי , אמיל' גיאסיר , גיוואד אל מאלחי וחליל רבארו . שבעת האמנים התחייבו ליצור במיוחד עבור הביתן עבודות חדשות . הם נבחרו על סמך יכולותיהם האמנותיות הגבוהות וכן בשל הכישרון לגשר ביצירותיהם בין נושאים הדנים במרחבים לאומיים ואוניברסליים . רוב האמנים חיים בגלות , ולא בפלסטין . אמיל ג'אסיר ( ילידת שיקגו , חיה ויוצרת בין נין יורק לרמאללה ) התכוונה ליצור עבודה בתחנת ה " וואפורטו " ( סירת התחבורה הציבורית בוונציה ) קא ר ' אורו . הפרויקט שלה לא יצא לפועל , אך בביתן הוצג פרסום , שבו תוארו כוונותיה . - דיאלוג תרב 1 יות באמצעות עיצוב ואדריכלות אורבנ"ם . ת'יס'ר בא 0 נג'' ( נולד בעזה , חי ויוצר בפריס ובעבר בעזה ) יצר בביתן הצבה בחדר דמוי קובייה לבנה סטנדרטית של דירת מגורים . זוהי אחת היצירות המרגשות ביותר שנראו בביאנלה בוונציה של שנת . 2009 יצירה זו לבדה העלתה את הביתן הפלסטיני לדרגת אמנות משובחת . ההתרגשות , הכאב , העוני והיופי חברו יחדיו לכדי אמירה אנושית , הפטורה מהסברים נוספים . במהלך המיצג עמל באטנג ' וחידד מאות עפרונות אדומים . את התוצרים - תלתלי העץ , שיצאו מתוך המחדד בצורת פירמידות קטנטנות - פיזר באופן מדויק ואקראי כאחת על פני רצפת החדר , שנצבע כולו בלבן . לחדר שלושה קירות בנויים ; הקיר הרביעי בלתי קיים , ודרכו צופים ביצירה . מה שמפריד בין הצופים ליצירה הוא חבל , המשוך בין שני הקירות הניצבים זה מול זה . בקיר השלישי , הממוקם אל מול הצופה , תלה באנונג ' תצלום שחור לבן של הסטודיו שלו בעזה , שממנו יצא בשנת 2006 בדרכו לתערוכה בעמאן , ועד עצם היום הזה נבצר ממנו לשוב אליו . שם היצירה , Hannoun , {' \ nHn ' ) מסמלת בערבית געגועים לחירות , ואולי זוהי יצירה שעיסוקה בזיכרון ובעקירה , פרי יצירתו של אדם שנעקר מביתו בעזה , ובוונציה לא נותר לו אלא להתבונן בתצלום שהגדיל ותלה על הקיר המרכזי של המיצב . שאדי חביב אללה ( נולד במזרח ירושלים , חי ויוצר ברמאללה ) הקרין את עבודת האנימציה שלו על הקיר ובשלושה מוקדים נוספים על רצפתו של אותו חלל לבן וחשוך . היצירה עשויה מאלמנסים , המצוירים בקו דק בדיו שחורה על גבי נייר לבן , שאותם החיה והפך לסיפור אנימציה בהמשכים . סיפור עלילתי על יצור , המזכיר במידת מה את דמותו של פק מן ממשחקי המחשב . הדמות נראית מלמעלה , ומופיעה כתצלום של ראש , המתחיל לנוע על פני המשבצת המסומנת באור לבן . במהלך הסרס , הדמות מתחלקת לשתיים , ועל מפת הרצפה מתקבלות שתי דמויות , המתחברות זו לזו פיזית , ומתוך חיבור זה נולדות עוד ועוד דמויות , כולן הן העתקים מדויקים של הדמות הראשונה . כך הולכות הדמויות ומתרבות , עד שהמסך כולו נראה כאילו ארעה בו התפוצצות אוכלוסין שאיבדה שלי 0 ה על שסח המחיה , וחוזר חלילה ... שוב מתחיל בפינת המשסח התהליך כולו מבראשית . אותה דמות שבה ומוצגת בגדלים שונים , על מסכים שונים , ויחד עם כפיליה המשוכפלים הם מתנהלים כחיילים הצוערים בסך ונעלמים . יסוד ההגירה וההתרבות שולם ומוליך את המופע / סרס . העב 1 ר 1 ת בביתן הפלסטיני נעשו בשפה האוניברסלית של האמנות העכשווית . הן היו ברובן רעננות , חדשות וצנועות . ניכר היה כי האמנים תרגמו את כאבו של opn הפלססינ לשפת האמנות . ? Image courtesy of Riwak Photo Archive ( Village : Adh Dhahiriya , 2008 ) Khalil Rabah , 3 rd Riwak Biennale 2009 , A Geography : 50 Villages

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help