sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

סרג'יו אדלשטיין משוחח עם מרינה אברמוביץ' המרכז לאמנות עכשווית , תל אביב הגלריה עיש רחל וישראל פולק ביה 0 " לאמנויות וסכנולוגיה , סמינר הקיבוצים מרינה אברמוביץ' אוצר : סרג'יו אדלשסיין דצמבר - 2009 ינואר 2010 קסעים מתוך ק 0 לוג התערוכה סרג'יו אז לשס"ן : כבר הרבה שנים את פועלת באופן מאוד ישיר , מפורט וסדור להפיכת החיים שלך לחלק מן האמנות שלך . רוב האמנים מפגינים יחס אמביוולנטי לסוגיה הזאת , וחוששים לחשוף את החיים הפרטיים ואת שנות הילדות שלהם שמא יהיו נגישים לצורך קריאת עבודותיהם . את , לעומת זאת , פתחת לרווחה את הילדות שלך , ומבקרי אמנות הסתמכו עליה , לא אחת , בניתוח עבודותיך . נראה לי שהכול התחיל בח" הזוגיות שלך ושל אול , " יחסים שהיו עבודת אמנות מתמדת , ואולי גם בפרידה שלכם , שגם היא הפכה לעבודת אמנות . מרינה אברמוביץ : ' אני יוצרת את האמנות שלי מכל מה שמתרחש בח . " תז [ אז הרעיון שהיה לי לקראת הריאיון הנוכחי הוא ללכת עם זה עוד יותר רחוק . בואי נעזוב את האמנות בצד , ונדבר על החיים , ומתוך ח" היומיום שלך הקוראים יוכלו להקיש על האופן שבו את משלבת בעבודתך את הדברים שמעניינים אותך , על המשיכה לממד האנרגטי , לתורות בודהיסטיות , לאוכל ; על שגרת היומיום שלך וגם על אופן ההוראה שלך , שמשלב בין חיים לאמנות ... מ . א :. מעטים האמנים שחוקרים את הסתירות בין האמנות לחיים . יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה באמנות שלי , אבל אני לא יכולה להשיג אותם בח" הפרטיים . למשל , אני יודעת ששוקולד זה לא דבר בריא , אבל אני אוכלת שוקולד כל הזמן , דברים כאלה . [ ... ] ס . א :. את מרגישה שהמיצג בן 600 השעות , שאת מתכננת לבצע באביב הקרוב במסגרת התערוכה שלך במוזיאון לאמנות מודרנית ( MoMA ) בניו יורק , הוא סוג של אנלוגיה לסבל , להזדככות ... שהוא מקביל , במידה מסוימת , לצעידה על החומה הסינית , בכך ששתי העבודות מתייחסות לשתי הפרידות הקשות ביותר שחווית בחייך ? מ . א :. כן , אני מצפה בכיליון עיניים לממש את נקודת המבט הזאת ולבצע את העבודה , את המשימה של מיצג ש"ארך 600 שעות . התערוכה תיקרא "The Artist is Present" ( האמן נוכח ) - נוכח במובן הישיר והמילול ביותר של המילה : נמצא וזמין לכול . העבודה תציג קונספט חדש , שונה מכל מה שעשיתי בעבר . גם ההליכה על החומה הסינית נמשכה שלושה חודשים , אבל זה היה קצת שונה , כי שם הלכתי ובה בעת גם קיימתי אינטראקציה עם הממשלה הסינית , עם חיילים סיניים , עם המקומיים . במקרה הנוכחי אני אהיה מבודדת במשך 600 שעות , ובאופן כללי , זה יהיה קצת כמו לחיות בתנאים צבאיים : את מתעוררת כל בוקר , הולכת , MoMA'V מציגה , חוזרת הביתה ; את לא מתקשרת עם אף אחד , לא עושה טלפונים , לא בודקת דואר אלקטרוני , כאילו את חיה במנזר . מבחינתי זו תקופה חשובה , שבמהלכה החיים יהפכו , פשוטו כמשמעו , למיצג , והמיצג יהפוך לחיים . 1 2 יום בלי אוכל ודיבור , כמו ועשיתי , The House with the Ocean View ! נראים כתקופה קצרה בהשוואה לשלושת החודשים של המשימה שעומדת בפני כרגע . [ ... ] ם . א :. אז מה את מתכננת לעשות אחר כך ? סיפרת לי שאת מתכננת גרסה חדשה של הבי ו ג רפ י ה בבימוי בוב וילסון ל ? 2011 מ . א :. כרגע אני צריכה להכין את הגוף שלי למשימה הנוכחית . אחר כך תגיע תקופה חדשה . אז אחרי שאסיים את המיצג ואנוח קצת , אמשיך להרפתקה הבאה , "לבצע מחדש " את החיים שלי , שוב , להציג את הדברים שקרו לי בשש שבע השנים האחרונות מאז הביוגרפיה האחרונה שנוצרה עם מייקל לאוב . הביוגרפיה החדשה , עם בוב וילסון , תהיה מאוד מעניינת . הרעיון הוא לתת לבמאים את כל חומרי הגלם , ולאפשר להם ללוש אותם כרצונם . הכול נתון בידיהם . הם לא כפופים לכרונולוגיה או לעובדות היסטוריות . לאוב , למשל , השאיר בחוץ את כל הפן הסלאבי . אז בכל פעם שאני מבצעת את הביוגרפיה , החיים שלי נראים לי חדשים לחלוטין , משום שזו גרסה חדשה של החיים שלי . הרמיקס של וילסון "קרא חייה ומותה של מרינה אברמוביץ ' , והוא יכלול שתי לוויות . הוא יתחיל בלוויה סימבולית שתייצג את טקס הקבורה של החיים הקודמים שלי . ס . א :. ספרי לי על המסע ללאוס , שבה צילמת את 8 Lessons on on / p't !/ 8 ) Emptiness with a Happy End על ריקות עם סוף טוב . ( מ . א :. נסעתי ללאוס שלוש פעמים . הוזמנתי על ידי האוצרת , פראנס מורין . הנסיעה הראשונה נועדה כדי לבדוק מה אני יכולה לעשות שם . הוזמנתי לראות את המקום . היא שאלה אותי מראש מה מעניין אותי לעשות בלאוס , ושלחתי לה בחזרה אי מייל שבו ביקשתי להיפגש עם השאמאן הכי חשוב בלאוס . כך הכול התחיל . כשנסעתי לשם , היא ארגנה לי פגישות עם ארבעה שאמאנים . בסופו של דבר בחרתי באחד מהם והצטרפתי לאחד הטקסים שהוא ערך . זה היה ריטואל כבד מאוד , שנמשך שש שעות והיה כרוך בהרג אטי וממושך של חזיר . מעין טקס לטיהור הנפש . מבחינתי זה היה סוג של חיבור לאדמה . אחר כך נסעתי ללאוס שוב כדי לראות עוד , לפגוש את הילדים , ואחר כך , בפעם השלישית - כדי לבצע את העבודה . כשאני נוסעת לעבוד במקומות ארורים , הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא ה '' תן והקח . " אני שונאת לנסוע כתיירת , שלוקחת משהו מהתרבות המקומית בלי לתת שום דבר בתמורה . בכל פעם , עם האבוריג ' ינים או ביערות הגשם של האמזונס וגם בלאוס , זה היה עניין של איזון עדין בין לקחת דברים לבין לתת בחזרה . בסוף המיצג 8 Lessons on Emptiness

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help