sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בפניהם מציעים אלה לאלה נימוקים בני הגנה על בסיס מוסרי לחוקים המחייבים אותם הדדית - כל זאת במסגרת תהליך מתמשך של צידוק הדדי . במידה שדמוקרטיה אינה שקולה , היא נוהגת בבני אדם כאילו היו אובייקטים לתחיקה , נתינים סבילים שיש למשול בהם , ולא אזרחים הנוטלים חלק בממשל באמצעות קבלה או דחייה של הנימוקים שהם עצמם ונציגיהם האחראים בפניהם מציעים לחוקים ולסוגי המדיניות המחייבים אותם הדדית . דמוקרטיה שקולה מדגישה את חשיבותו של חינוך הנתמך ציבורית , חינוך המפתח את יכולת ההידברות בקרב ילדים כאזרחים חופשיים ושווים לעתיד . הדרך המוצדקת ביותר לקבלת החלטות מחייבות הדדית בדמוקרטיה ייצוגית - כולל החלטות שלא לדון בכמה נושאים - היא על ידי קבלת החלטות שקולה , כאשר מקבלי החלטות אחראים בפני האזרחים המושפעים ישירות מהחלטותיהם . קבלת החלטות שקולה ואחריות ציבורית מניחות ציבור אזרחים שחינוכם הכשיר אותם לשקול ולדון , ולהעריך את תוצאות השיקולים של נציגיהם . שאיפתו הראשונה במעלה של חינוך חובה ציבורי היא לפיכך טיפוח כישורים וסגולות של שיקול דעת . מדוע עלינו לראות בשיקול הרעת שאיפה ראשונה במעלה , אפילו בעבור החינוך הציבורי , כאשר סיכוייהם של רוב האזרחים בימינו לחיות חיים טובים דורשים כישורים בסיסיים רבים יותר , וסגולות כגון שליטה במספרים , ידיעת קרוא וכתוב , ואי אלימות ? יכולת לשיקול אינה כישור יחיד או סגולה יחידה . היא כרוכה בכישורי קרוא וכתוב , בשליטה במספרים ובחשיבה ביקורתית , במו גם בידע הקשרי , בהבנה ובכיבוד השקפותיהם של אחרים . הסגולות הנכרכות ביכולת השיקול כוללות אמירת אמת , אי אלימות , שיפוט מעשי , יושרה אזרחית ואצילות נפש . על ידי טיפוח של כישורי שיקול אלה ואחרים , חברה דמוקרטית מסייעת להבטיח מתן הזדמנות בסיסית לכל יחיד כמו גם את יכולתם הקולקטיבית של כלל היחידים לבקש צדק . הנכונות לשקול ולדון בעניינים המחייבים את הכלל מבחינה בין אזרחים דמוקרטיים לבין אזרחים אנוכיים שכל שאיפתם היא קידום ענייניהם הפרטיים , ולבין אזרחים צייתנים , שהופכים עצמם לנתינים סבילים בהימנעם מוויכוח מתוך כבוד לסמכות פוליטית . סביר הרבה יותר להניח שאזרחים דמוקרטיים המפעילים יחד את שכלם בביקוש אחר החלטות הניתנות לצידוק הררי ישרתו

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help