sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

האפילוג פותח בבחינה הנימוקים לתמיכה במינימליזם אזרחי . מינימליסטים אזרחיים טוענים כי אפשר להגביל את סמכות ההורים על החינוך בבתי ספר הנתמכים על ידי הציבור אך ורק לנקודות מהותיות לחינוך לאזרחות בדמוקרטיה ליברלית . אזרחים ( או נציגיהם ) רשאים לקבוע את המינימום האזרחי , הם טוענים , אך לא יותר מכך . החלטות ציבוריות בדבר חינוך בבתי הספר באופן כללי יותר אסור שיחרגו מעבר לקביעת המינימום האזרחי . הזכות לקבוע את יתרת החינוך הבית ספרי של ילדים ( על חשבון הציבור ) צריכה להישמר להורים : איזה בית ספר עונה על מושג החינוך הטוב שהם מאמינים בו ואלו חלקים מתכנית הלימודים אינם ראויים בעיניהם . הורים , טוענים מינימליסטים אזרחיים , זכאים לפיכך לפטור את ילדיהם מכל חלק של תכנית הלימודים בבית הספר כל עוד החינוך החלופי שבכוונתם לספק להם עומד בדרישות המינימום האזרחי . כל אחר ממקבלי ההחלטות הנוגעות לתכנית הלימודים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים בדמוקרטיה חוקתית חייב להתמודד עם השאלה מה מרכיב חינוך טוב . באפילוג אעסוק לפיכך גם בשתי סוגיות חשובות שזכו להבלטה רבה מאוד בשנים האחרונות , בנוגע לשאלה מה מרכיב חינוך טוב : מהי התגובה ההולמת של החינוך הדמוקרטי לאתגר שמציבה בפניו הרב תרבותיות ? האם על בתי הספר לנסות ולטפח רגשות פטריוטיים או רגשות קוסמופוליטיים בקרב התלמידים ? סוגיות שנויות במחלוקת אלה ואחרות באשר לחינוך הדמוקרטי מעלות שאלות כלליות על דמוקרטיה ועל אזרחות דמוקרטית . אשר על כן , חינוך דמוקרטי קורא לתפיסה משלימה של דמוקרטיה . אחת השאיפות של הספר דמוקרטיה ואי הסכמה , שכתבתי בשיתוף עם דניס תומפסון , ( Thompson ) היא לספק תפיסה כזאת ' . תפיסת החינוך הדמוקרטי הנפרסת בדמוקרטיה ואי הסכמה תומכת בתיאורו של החינוך הדמוקרטי בספר זה , וכן בודקת את ההשתמעויות של עקרונותיה הבסיסיים גם מעבר לחינוך . מהו האידאל הדמוקרטי המשלים לחינוך דמוקרטי ? עיקרון מנחה של דמוקרטיה שקולה הוא הדדיות בין יחידים חופשיים ושווים : האזרחים ונציגיהם האחראים בפניהם חייבים זה לזה צידוקים לחוקים המחייבים אותם במשותף . דמוקרטיה היא דמוקרטיה שקולה בה במידה שאזרחיה ונציגיהם האחראים

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help