sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה למהדורה המעודכנת השאלה המרכזית בתאוריה הפוליטית של החינוך — כיצד יש לחנך אזרחים ומי יחנכם - קיבלה משנה חשיבות , להלכה ולמעשה , בעשר השנים שחלפו מאז הופיעה המהדורה הראשונה של חינוך דמוקרטי . החינוך ניצב בראש רשימת הסוגיות הבולטות בפוליטיקה האמריקנית , גבוה אף יותר מכלכלה , תעסוקה ופשיעה . פילוסופים פוליטיים רבים פונים כיום לעסוק בסוגיות הבולטות ביותר בפוליטיקה של החינוך : תוכן החינוך , הפצתו וביזור הסמכות החינוכית . כשם שחברות אנושיות תלויות כיום זו בזו יותר מאשר בכל זמן אחר בעבר , כך סוגיות חינוכיות נעשות כיום לבין לאומיות יותר . רבים הוויכוחים הציבוריים בשאלה האם על תכניו של החינוך להיות רב תרבותיים יותר , והאם על בתי הספר לנסות ולטפח בקרב התלמידים רגישויות קוסמופוליטיות ולאו דווקא פטריוטיות . בו זמנית , הדרישה להפחתת הפיקוח הציבורי והגברת הפיקוח ההורי על החינוך בבתי הספר הפכה גם היא לנמרצת יותר , בייחוד בארצות הברית . תגובה אפשרית אחת לדרישות המנוגדות המופנות לחינוך היא לאפשר להורים להחליט בעבור ילדיהם כיצד לפתור התנגשויות כאלה . אפילו תגובה זאת הלא פוליטית לכאורה - לתת להורים להחליט — דורשת מאזרחים ומנציגיהם האחראים כלפיהם להחליט על הקצאת משאבים ציבוריים להורים , ועל מתן אפשרות להורים להוציא משאבים אלה על חינוך מוכר לפי בחירתם . פרט לביטול חינוך החובה , אין כל דרך להימנע מהחלטה פוליטית על תוכן החינוך , על הפצתו ועל ביזור הסמכות החינוכית ; והרי גם ההחלטה לבטל את חינוך החובה תהיה כמובן החלטה פוליטית . כך גם תידרש החלטה פוליטית באשר למיסוד שיטת המינימליזם האזרחי - ההגנה החדשה והנחושה ביותר על בחירה הורית .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help