sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

עשויות פרווה לא גרמו לו כל הנאה . הוא התייחס אליהן בדיוק כמו שהתייחס אל המכוניות , כלומר הציב אותן בשורה . פעמים רבות הרגישו בני המשפחה כאילו ביניהם לבין פיטר חוצץ קיר בלתי נראה , שאינו מאפשר להם ליצור איתו קשר הולם . ככל שהרבו לנסות , הוא מעולם לא הפך לחלק מקבוצה כלשהי — של ילדים או של מבוגרים . רוב הזמן נוצר הרושם שהוא מביט "דרך" האנשים ולא בהם . פיטר היה נחוש מאוד בדרכיו , והיה קשה , למשל , לגזוז את שערו . בלית ברירה עשו זאת בשנתו . פעמים רבות ראוהו מנופף בידיו ומביט בהן מזווית עיניו . לפעמים , ברחוב או בחנות , היה משמיע קול גבוה וקופץ בפראות מעלה ומטה , ללא כל סיבה נראית לעין . קשה היה לנסוע איתו . בני המשפחה הלכו והסתגלו אליו ולהתנהגויותיו הכפייתיות . הם התייחסו בסובלנות לדברים שלא היה אפשר לשנותם , אבל הקניית הרגלים יומיומיים כגון אכילה , רחצה , התפשטות והתלבשות , היוותה מאבק ארוך ומייגע . בסופו של דבר , לאחר התמדה רבה , הושגה התקדמות . הטיפול בפיטר הוקל במידת מה לאחר יום הולדתו החמישי . דיבורו השתפר באופן ניכר , למרות שהוא המשיך לחזור כהד על משפטים ולהשתמש בהם שלא לצורך . כשלא חזר כתוכי על דברי אחרים , היה דיבורו מוזר ומתנגן . הבנתו הלשונית נראתה מוגבלת באופן מוזר . הוא הכיר כמה מילים די נדירות וידע את פירושן והיה מסוגל למנות את כל הגוונים והצבעים . הוא ידע מהו תריסרון ( פיאון בעל 12 פיאות , ( אבל לא הבין את משמעותה של מילה שכיחה כמו "לחשוב . " פיטר התקדם יפה בבית הספר המיוחד שבו למד . הוא רכש מיומנויות רבות ובכללן קריאה , כתיבה וחשבון . הוא למד לשחות ונהנה מעבודות יד . ציוריו בלטו ביופיים . אחותו של פיטר הייתה הראשונה שקלטה כי הוא זוכר בעל פה את כל קווי האוטובוסים של לונדון על פי מספריהם ויעדיהם . איש לא ידע בדיוק איך הצליח לעשות זאת ומדוע . הוא החל לאסוף כל דבר שקשור לאוטובוסים — לשמחת קרוביו שחיפשו מתנות בשבילו . חדרו התמלא עד מהרה בדגמים מזעריים , כרזות ומפות . למרבה הפלא לא היה לפיטר עניין רב בנסיעה באוטובוסים . ביקור במוזיאון התחבורה השאיר אותו אדיש . בגיל 10 נבדק פיטר על ידי פסיכולוג , שקבע את תפקודו בטווח הנורמלי של האינטליגנציה במבדקים הל ' . א מילוליים . במבדקים המילוליים הצביעו הישגיו על פיגור קל . בהתחשב ביכולתו ובהישגיו הלימודיים , נשארה המשפחה אופטימית בדבר התקדמותו בעתיד . אנשים אחרים העירו לעיתים קרובות על כך שפיטר נעשה

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help