sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

חבניה TT : - חברתית של הורות ותדמית הגון * ' ספר זה משלב בין שני נושאים עיקריים : משמעותה של ההורות ומשמעותה של תדמית הגוף ביחסים חברתיים . משמעותה של ההורות נבדקת דרך הקשר שלה עם הגוף , ומשמעותו של הגוף נבדקת ביחסי הורות . יתר על כן : נראה שגם ההורות וגם הגוף הם מבנים חברתיים והמשמעויות המוענקות להם הן חברתיות - תרבותיות ולא אישיות . אנו נולדים לתוך עולם שכבר הבנה עבורנו את משמעויות ההורות והגוף . במהלך הספר נבדוק מה חשיבותו של גוף הילד ביצירת יחסי הורות , הורות - מיתוס במבחן בציבור הרחב ובקרב אנשי המקצוע מקובל לחשוב כי בין הורים לילדיהם שוררת אהבה בלתי מותנית : כי הורים מעניקים לילדיהם , כאופן טבעי ואינסטינקטיבי , אהבה ודאגה אין קץ , 1 וכי האהבה בין הורים לילדיהם היא אוניברסלית וקיומה אינו מותנה בהשתייכות תרבותית , בצורת התנהגותו של הילד או בלחצי הסביבה . אני מבקשת להציב סימן שאלה על הנחות אלו . האם הורים תמיר מקבלים את ילדיהם ? האם יש מצבים אחרים ? כיצד נוצר הקשר ההורי ? האם הוא ברור מאליו ? האם הוא מודרג ? האם הוא אוטומטי , או מותנה בבדיקה ? באילו הקשרים נוטים הורים לדחות את ילדיהם ובאילו הקשרים ייטו לקבלם ? כיצר מתבטאת הדחייה ? השאלות הללו תבדקנה בהקשר לילדים החריגים . האם קיימים קשיים במיקומו הקוגניטיבי של ילד חריג ? מה החשיבות שמייחסים הורים להופעתו החיצונית של ילדם ? כיצד מצטייר הילד הפגוע בעיני הוריו ? מה הדימוי שהוא מעורר ? למי מותר להיות בטריטוריה המשפחתית ? באילו דרכים מבודדים את הילד הפגוע מהטריטוריה המשפחתית , ובאילו מקרבים אותו אליה ? האם לילדים חריגים יש חדרים או מקומות מיוחדים נפרדים בבית ? מהם סוגי האחריות שנוטלים הורים על עצמם לגב ; ילדיהם החריגים ? האם אפשר לדחות את הילד מהבית ובכל זאת להביע אחריות כלפיו ? אנו מגיעים באן לשאלות המרכזיות על מהות הקשר האנושי הבסיסי ביותר בחיי אנוש ונוכחים עד כמה שהוא יכול להיות רעוע בתנאים מסוימים . מבוא

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help