sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יג

להכיל בתוכה שונות ( זוהי טענה ליברלית אוניברסליסטית שגורה , ( אלא שהיא אף יכולה לסייע להסביר מדוע שונות ערכית ותרבותית היא ערך או "טוב" כשלעצמו , שיש להגן עליו במסגרתה . בתגובה למתנגדי האוניברסליזם הרדיקליים , וולצר מודע לחוסר העקביות שבניסיון הרדיקלי לקדם את ההכרה בשונות ( שהיא בסיס החשיבה הפלורליסטית . ( שהרי , ככל שמקצינה ההכרה בשונות ( או ככל שרעיון הפלורליזם מיושם באופן מלא יותר ) כך היא הופכת לניגודה , קרי , לעמדה אוניברסלית . הרעיון שניתן להגן על שונות אינדיבידואלית ותרבותית מחוץ למסגרת אוניברסלית איננו קוהרנטי ; טענת הפלורליםטים כי "יש להכיר ולהגן על ייחודו של כל אדם או על ייחודה של כל קבוצה / לאום" היא עצמה מנוסחת בצורת טענה אוניברסליסטית . יתר על כן , פלורליזם ללא אוניברסליזם מקעקע את אפשרות שיפוטן הביקורתי של עמדות לא פלורליסטיות ( כגון אלו של לאומנים רדיקליים , פטרנליסטיים וסקסיסטיים , ( ומכאן הדרך קצרה לערעור בסיס ההצדקה של העמדה הפלורליסטית עצמה . באופן פרדוקסלי , אם תרצו , וולצר גורם כי ככל שמקצינה ההכרה בפלורליזם כך עולה הצורך להעמיד כנגדה סייגים שתכליתם להגבילה . ועם זאת , סייגים אלו הם מרכיב בלתי נפרד ומהותי של מושג הפלורליזם עצמו . לפיכך , עמדה פלורליסטית עקבית דורשת אוניברסליזם מסוג מיוחד , שמצד אחד אינו כופה אחידות מחשבתית ומצד אחר מטיל סייגים המונעים את הפיכתה לניגודה . לסוג אוניברסליזם זה קורא וולצר בחיבור שלפנינו "אוניברסליזם החזרה וההישנות * . " הצירוף "חזרה . reiterative universalism *

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help