sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ההישגים הלימודיים כולל פיתוח ידע , מיומנויות , מושגים , אסטרטגיות ודרכי חשיבה בתחומי התוכן השונים הנלמדים בבית הספר . נוסף לכך שואפת הגישה לתת לתלמיד כלים לחשיבה עצמאית , מקורית וביקורתית ולטפח את העניין , ההנעה וההנאה שבלמידה . בתחום הא » ש » שואפת הגישה לטפח לומד עצמאי , היודע לתכנן , לבחור וללמוד , לומד האחראי לתהליך למידתו , לומד בעל דימוי עצמי חיובי וריאלי . כמו כן שואפת הגישה לעודד ביטוי אישי של נטיות והעדפות בתחומי יצירה ועשייה מגוונים . בתחום החבות * חותרת הגישה לטיפוח לומד משתף פעולה , בעל רגישות לזולת וסובלנות לאחר , המכיר ומכבד את השונה , לומד בעל רצון ומוטיבציה לשותפות פעילה ותורמת בחברה . כל אלה , תוך טיפוח תרבות בית ספרית לימודית וחברתית , המאפשרת מימוש של המטרות האלה והשגתן . התאמת ההוראה לשונות של התלמידים עקרון ההתאמה ההדדית בין הלומד והסביבה הלימודית הוא המעצב את הדרכים השונות , שבהן מציעה הגישה לקדם את כל התלמידים בכיתה ההטרוגנית . כדי לקיים את ההתאמה ההדדית יש להפעיל תהליך שוטף של אבחון , התאמה ומעקב אחר ההתרחשויות הלימודיות בכיתה . יישום התהליך הוא אחד האתגרים המרכזיים בהפעלת ההוראה המותאמת . הקשיים הקשורים באבחון ובהתאמה קשורים בשאלה אילו מאפייני תלמיד רלוונטיים ביותר ללמידה , ובאילו דרכים וכלים ישתמש המורה בבואו לאבחן מאפיינים אלה . שאלות מרכזיות הנוגעות להוראה המותאמת עניינן בקשרי הגומלין בין מאפייני התלמיד לבין שיטות הוראה ותהליכי למידה , וגם בין מאפייני התלמיד , שיטות ההוראה , ומבני הדעת השונים . ומעל כל אלה קיימת השאלה כיצד מתבצע התהליך בכיתה גדולה , המחייבת גמישות ודיפרנציאציה רבה . למקצת התשובות לשאלות אלה ואחרות יש ביסוס תיאורטי או מחקרי , והתשובות לחלק מהן מקורן בהתנסויות ובאינטואיציות של מורים . מאפייני התלמיד הרלוונטיים ללמידה , המכונים על ידי קורנו וסנאו , ( Como & Snow , 1986 ) כשרי למידה , ממוינים על ידם לארבע קטגוריות מרכזיות : יכולות שכליות , הכוללות גם תהליכים קוגניטיביים ומטה קוגניטיביים שונים . ידע ספציפי קודם . מוטיבציה אקדמית , הכוללת משתני אישיות רלוונטיים כגון חרדה , דימוי עצמי ומיקוד שליטה . סגנונות חשיבה ולמידה . אחדים מכשרי הלמידה האלה ניתנים לאבחון באמצעות כלים מובנים ואובייקטיביים , ואחרים - באמצעות אינטואיציות וניסיון מצטבר של מורים . האבחון מאפשר התאמה של תהליכי ההוראה . כך , למשל , ניתן להגדיר , בתחומי דעת שונים , מהו הידע המוקדם הנדרש

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help