sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ההבחנה שעורך כהן 990 ) ו ) בין טכניקות , שיטות , אסטרטגיות ותיאוריות מסייעת לחדד את כפל המשמעות של המושג . יש הרואים ביחידנות טכניקה או שיטה של הוראה ולמידה , ואחרים רואים בה אסטרטגיה דיפרנציאלית , המנסה להתאים את ההוראה ללומדים השונים ולצורכיהם . כללית ניתן לומר , כי לרוב השיטות המוגדרות כאינדיבידואליזציה בהוראה משותפת ההכרה בקיומם של הבדלים אינדיבידואליים בין לומדים ( הכרה בשונות . ( נעשה בהן ניסיון להתאים את הסביבה הלימודית ללומדים שונים . עם זאת השיטות שונות זו מזו במרכיבים שהן מטפלות בהם ובדרגת האינדיבידואליזציה של מרכיבים אלה . גישת ההוראה היחידנית בישראל הגדירה את היחידנות במשמעות הרחבה של המושג : התאמת ההוראה ללומד ברוח האינדיבידואליזציה הפרסונלית ( לביא , , ( 1984 השואפת לקדם את התלמידים תוך כיבוד השונות וטיפוח הכישורים והתכונות של כל תלמיד ותלמיד . אולם יש לציין , כי העמימות בהגדרת המושג "יחידנות " ניכרה גם אצל אנשי החינוך בישראל . במהלך שנות פעילותו הרבות של הפרויקט נתפסה ההוראה היחידנית בקרב חלק מאנשי החינוך וההוראה - במשמעותה הצרה , וה"למידה יחידנית" נתפסה כ"למידה אישית , " " למידה עצמית" או "למידה באמצעות מחשב ; " כלומר תהליך למידה שבו כל תלמיד לומד לבדו ללא קשרי גומלין אישיים עם חבריו לכיתה . ראייה זו , שחסרה בה הבנה של המטרות החברתיות של הגישה , עוררה מטבע הדברים חשש מפני צרות וחד ממדיות של התהליך החינוכי . " הוראה מותאמת" הוא השם החלופי שניתן על ידינו לגישת ההוראה היחידנית . זאת כדי להימנע מאי בהירות ועמימות של המושג הוראה יחידנית , וכדי להדגיש את המשמעויות החינוכיות והחברתיות הרחבות של הגישה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help