sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

נתח דבו ניסיונות בהוראת המדעים , שנעשו בראשית שנות השבעים במרכז לטכנולוגיה חינוכית ( מטח , ( בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב ובמרכז להוראת המדעים בירושלים , וכן האתגרים החינוכיים והחברתיים שניצבו בפני מערכת החינוך באותן שנים , שימשו רקע לצמיחתו של הפרוייקט להוראה מותאמת . בין אתגרים אלו יצוינו במיוחד שניים : האחד - קידומם וטיפוחם של כלל התלמידים במערכת החינוכית ההטרוגנית מאוד , והאחר - הכנת כלל התלמידים לחיים בחברה הטכנולוגית של ראשית שנות האלפיים , חברה שבה נדרש האדם ללמוד ולהתעדכן באופן עצמאי . ההוראה המותאמת באה להציע דרך לקידום כלל התלמידים במערכת ההטרוגנית והכנתם לחיים בחברה טכנולוגית מודרנית . ראשיתו של הפרוייקט בניסוי למידה יחידנית - ניל"י - שנערך בשנים 1979-1975 בחמישה בתי ספר ביבנה , ברחובות ובהרצליה . השתתפו בו המרכז לטכנולוגיה חינוכית ( מטח , ( בית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב , משרד החינוך התרבות והספורט והמועצה המקומית יבנה . בתום שלב הניסוי , שלווה בהערכה , הוכרה ההוראה המותאמת כחלופה חינוכית במערכת החינוך . מאז שנת 1979 מיושמת הגישה במספר רב של בתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ . בשנת תשנ"א החלה הפעלה של הגישה בחטיבות ביניים ובשנת תשנ " ו הורחבה הפעילות גם לחטיבה העליונה ( בריקנר , רון , . ( 1997

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help