sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח לבו pn " לגער על 0 י דרכי" ( משלי כב , ( 6 ההוראה המותאמת פועלת במערכת החינוך למעלה משני עשורים . ראשיתה בפרויקט ניסויי ניל"י - ניסוי למידה יחידנית - שהתבצע בשיתוף המרכז לטכנולוגיה חינוכית ( מטח , ( בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב ומשרד החינוך והתרבות . ( 1980-1975 ) המשכה בפרויקט ההוראה היחידנית שהרחיב את פעולותיו לבתי ספר רבים ברחבי הארץ באמצעות צוותי פיתוח והפעלה במרכז לטכנולוגיה חינוכית . בשלהי שנות השמונים , בעקבות פרשנויות מוטעות של המושג הוראה יחידנית , שלא עלו בקנה אחד עם הכוונות והמטרות של מובילי הרעיון במטח ובאוניברסיטת תל אביב , שונה שמה של ההוראה היחידנית להוראה מותאמת . היום , ההוראה המותאמת היא אחת החלופות החינוכיות המופעלות בבתי ספר רבים ביישובים שונים בארץ . במאמר זה נסקור את התפתחותו של הרעיון החינוכי של ההוראה המותאמת ודרכי יישומו במערכת החינוך בישראל . לאחר מבוא קצר שבו נגדיר מהי הוראה מותאמת ונציג את הרקע לצמיחתה בישראל ( פרק א , ( נתאר את "הסיפור " הכולל של התפתחותה במערכת החינוך ( פרק ב . ( אחרי כן נפרט את ההתפתחויות והשינויים שחלו בכל אחד ממרכיביה המרכזיים ( פרק ג . ( נסכם בדיון שבו נבחן את הגורמים השונים שאפשרו לרעיון החינוכי להפוך מהלכה למעשה ולהעמיק ולהתמסר במערכת החינוך ( פרק ד . ( להבנת הפרספקטיבה ההיסטורית נצטט מתוך מסמכים שנכתבו בראשית הדרך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help