sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

Individually Guided Elementary Education — I . G . E nunn הארגוני המוצע ע '' י I . G . E הוא המבנה הבלתי מדורג והוראת הצוות . במבנה זה קיים מעבר ממערכת מדורגת בכיתות כאשר לכל כיתה אחראי מורה אחד , למערכת בלתי מדורגת של חטיבות כאשר כל חטיבה מרוכזת בידי מרכז החטיבה והאחריות על ההוראה מוטלת על צוות ההוראה . . ( 10 ) במבנה ארגוני זה קיימות 3 רמות פעולה : רמת חטיבה 5-4 - יחידות לא מדורגות של הוראה ומחקר . l « R רמת בנין - ועדה לשיפור ההוראה - הכוללת את מרכזי החטיבות ואת מנהל ביה"ס . רמת מערכת - ועדה לתכנון המערכת כולה - כוללת את המנהל , נציגי המורים ומרכזי החטיבות ונציגי הקהילה . במבנה ארגוני זה הוגדרו מחדש תפקידי צוות ההוראה וצוות ההנהלה בכל אחת מרמות הפעולה . הוגדרו התמחויות שונות של בעלי התפקידים השונים וחולקה האחריות בתוך כל אחד מן הצוותים . הגדרת התפקידים גמישה וניתנת לשינוי בהתאם לצרכי התלמידים והמערכת 0 ) ו . ( פרויקט ניל"י מסגרת הפעולה של פרויקט ניל"י , מאופינת בגישה מערכתית שבה מהווה הפיתוח הארגוני את אחד האמצעים החשובים ( אם כי לא הבלעדיים ) להשגת מטרותיה החינוכיות של הגישה היחידנית . עיון ברשימת החידושים הרבים אשר נקלטו במערכת החינוך בארץ מלמד שאין המדובר בחידושים המקיפים את כלל בית הספר ואין המדובר בחידושים המחייבים שינוי כלשהו בדרך התארגנותו של צוות המורים . הנוהלים נשארו כפי שהיו ו '' החידושים '' מצטרפים לבית הספר כנספח לקיים בלא לשנותו . ( 8 ) אחת ממטרותיו של פרויקט ניל '' י היתה להציע שינויים ארגוניים מקיפים ומשמעותיים המיועדים לשפר את תהליך ההוראה למידה . מכיון שכך לווה תהליך הפיתוח וההפעלה של הפרויקט בגיבוש דגמים שונים לפיתוח ארגוני של בית הספר והכיתה וביישומם ברמות שונות בבתי הספר של הניסוי . דו"ח זה מסכם התנסויות אלה תוך הסקת מסקנות וגיבוש המלצות . פרקי הדו '' ח ידונו בשני נושאים מרכזיים : / מינהל בית הספר - דרכים לפיתוח ארגוני של המוסד החנוכי השלם לקראת הפעלת גישה יחידנית : ° מבנה כוח האדם בביה '' ס . * הגדרת תפקידים ועבודה בצוות . ° הערכות לוגיסטית בביה"ס . המבנה הפיסי של ביה"ס ( יוצג בדו '' ח נפרד . ( // מינהל הכיתה - דרכים לפיתוח ארגוני של הכיתה לקראת הפעלת גישה יחידנית : מרכיבי הסביבה הלימודית בכיתה . תהליכי תכנון ובקרה בכיתה . ארגון מסגרות הלמידה בכיתה . ארגון פיסי של הכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help