sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

ב . יצירת הקבצות למידה או מסלולי למידה בתוך אותה מסגרת ארגונית . עיקרון הסלקציה נקוט נם כאן , אלא שנשמרת המסגרת הארנונית חברתית של הלומדימ . פתרון ארגוני זה מתחשב בהבדלים אינדיבידואליים בלמידה ומצוי במערכות חינוך רבות . ג . הקצאה סלקטיבית של תשומות כוח אדם , זמן ואמצעים . גישה זו מניחה כי ניתן בתוך מסגרת ארגונית אחת לשנות את השגי התלמידים ע '' י הקצאה סלקטיבית של תשומות כוח אדם , זמן ואמצעים . לדוגמא תכניות הטיפוח השונות המופעלות במוסדות חינוך רבים : סל טיפוח , שיעורי עזר , כיתות טיפוליות וכד . ' ד . מבנה בלתי מדורג . ביה '' ס הבלתי מדורג מציע פתרון ארגוני בעל גמישות מירבית להגשמת תאורית ההתקדמות הרצופה של התלמיד . תאוריה זו אומרת כי כל פרט יכול להתקדם במסלול הלמידה ללא מגבלות זמן , גיל או קבוצת למידה ( כיתה . ( פתרון ארגוני זה הוא מסובך וקשה ליישום אם כי קיימים בארה"ב נסיונות רבים ליישמו . שינויים במבנה הארגוני הבאים לידי ביטוי בפרויקטים שונים להוראה יחידנית פרויקטים שונים להוראה יחידנית , ערכו שינויים במבנה הארגוני כאמצעי ליישום אספקטים שונים של האינדיבידואליזציה בתהליך ההוראה ( ן . ( בין הנסיונות השונים ניתן להבחין במספר טכניקות ארגוניות להשגתה של האינדיבידואליזציה בהוראה : ו . הוראה בצוות - ( Team Teaching ) - שיתוף של כמה מורים , מדריכים ו / או בעלי מקצוע אחרים בהוראה של קבוצת תלמידים . 150-100 ) תלמידים ( . במסגרת זו קיימת אחריות משותפת ותכנון משותף של צוות ההוראה . . 2 בית הספר הבלתי מדורנ - חלוקת התלמידים לא על פי גיל ( חלוקה אפקית ) אלא על פי התפתחות , כושר ונטיות ומתן אפשרות לקידום אישי ולא קבוצתי ( חלוקה אורכית . ( . 3 מערכת שעות גמישה Flexibie'Scheduling - שיטה זו קשורה להוראה בצוות ולמבנה הבלתי מדורג אך מתיחסת בעיקר לארגון מבחינת חלוקת הזמן . יום הלימודים מחולק למספר גדול של פרקי זמן 25-15 ) פרקי זמן של 22-18 דקות לכל יחידת זמן ( . משך הלימוד המוקדש לנושא מסוים נקבע בהתאם לצורת הלמידה ולשיטת ההוראה , ומשתנה בהתאם לצרכים . האיפיונים השונים של התכנון הארגוני הבאים לידי ביטוי בטכניקות אלו מתיחסים לחלוקת התלמידים , חלוקת צוות ההוראה , תפקידי צוות ההוראה , תפקידי ההנהלה , ארגון זמן הלמידה ומערכת הכשרה והשתלמויות . סקירה משווה שנערכה ע '' י ד . חן וי . אימן ( בהדפסה ( 4 מלמדת שרק שני פרויקטים של הוראה יחידנית עוסקים בהרחבה בכל השטחים של התכנון הארגוני : פרויקט ( Individually Guided Elementary education ) I . G . E ופרויקט ניל"י . פרויקטים אחרים מתמקדים בעיקר בפיתוח תחומים כמו תכניות לימודים והכשרת מורים ( IPI , PLAN ) ואינם מקיפים את ההיבטים השונים של הפיתוח הארגוני . ( 4 ) המשותף ל . £ - ם 1 . ולפרויקט ניל"י הוא גישה מערכתית להחדרת שינוי חינוכי , גישה המחייבת טיפול כוללני ויסודי בכל אחד מן ההיבטים הקשורים בתהליך החינוכי , כולל ההיבט הארגוני . מכאן הדגש הניתן לתכנון הארגוני על מרכיביו השונים , כאחד האמצעים ההכרחיים אם כי לא הבלעדיים להחדרתו ולהפעלתו של השינוי החינוכי המוצע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help