sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

אל האחר , אזי הקהילה ממעיטה מאנושיותם . בסופו של דבר יש למילים כוח להעניק אנושיות . היכולת לדבר - לפנות אל הזולת ולשמוע אותו - היא המציינת את היותנו בני אדם . הלשון והדיבור הנם מוסריים מקדמת דנא . הספר פמיניזם יהודי מבוסס על אבחנות אלה , העוסקות בכוח השתיקה והדיבור . רחל אדלר טוענת כי חובה לתפוס את היהדות כשיחה מתמשכת , כזו ששפתי המשתתפים בה , שכבר מזמן אינם בין החיים , עודן דובבות ומדריכות את ההווה . רבים מן הקולות הללו מתועדים בטקסטים קלאסיים כמו התנ"ך והתלמוד , ומהווים חומר ליבה בתשתית המסורת היהודית . כתיאולוגית יהודייה , אדלר אינה שוללת קולות אלה מן השיח היהודי , שכן מעשה זה ישמש הוכחה לאי אמון בעבר שעיצב את זהותם של גברים ונשים כיהודים במשך הדורות . בה בעת , פמיניזם יהודי טוען בהתלהבות שאין להגביל את השיח לקולות אלה בלבד , כיוון שהשיחה היהודית , כפי שהיא מוצגת במקורות קלאסיים אלה , היתה שיחה שוללת . רחל אדלר דוחה יהדות המגבילה את הדיבור הנשי . קולותיהן ודאגותיהן של הנשים הושתקו בטקסטים הקלאסיים ובשיחות הדתיות של עמנו די והותר . פמיניזם יהודי מבקש לתקן עוולה זאת . אדלר מעניקה כאן ביטוי ציבורי מלא לקולה כאישה יהודית דתית . היא מצטטת את לימודי המוסר , הכלולים במסורת עצמה , כמקור המעניק לא מעט צידוקים למחאה כנגד נחיתות מעמד הנשים בזירה היהודית הציבורית . בהוקיעה את האופן שבו מונחים וטקסטים יהודיים טשטשו או שללו את הביטוי הציבורי מקולות והתנסויות של נשים , אדלר מאמצת נקודת ראות שראשיתה במחויבות להכללה שלמה של נשים בשיח היהודי . היא מוקיעה כחסרת בסיס מוסרי כל יהדות השוללת מנשים את הקול הציבורי המגיע להן , ודורשת שהיהדות תכיר באנושיותן המוחלטת של נשים בהסכמה לקבל אותן כשותפות לדיאלוג בדיונים הציבוריים של העם היהודי . אדלר מעגנת את שיחתה בכתובה , חוזה הנישואים היהודי . היא טוענת שהמונח החוקי , היהודי המסורתי קניין ( רכישה , ( בתחום חוק

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help