sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יב

הנאציזם אלא היפוכן" ( עמ' . ( 124-123 דברים אלו , שנכתבו בשנות השישים של המאה העשרים , מתייחסים לחלוקתה של גרמניה הגדולה לשתי מדינות . טיעונים מסוג זה יכולים לעורר ספקנות בעת הנוכחית , כשגרמניה מאוחדת שוב , אך כוחם אינו בטל . גרמניה המאוחדת שונה לחלוטין מחלום "הרייר בן אלף השנים . " זוהי מדינה דמוקרטית רב גזעית שחלק עצום מהכנסותיה מוקדש לקיומו של האיחוד האירופי , המתנהל בדרכים הפוכות לאלה שניסה השלטון הנאצי להנהיג באירופה . אמונה דומה מנחה את השקפתו של ברקוביץ לגבי ההיסטוריה של עם ישראל . הקמת המדינה היהודית לאחר השואה היא מבחינתו יד ההשגחה העליונה ; אי אפשר להסביר אחרת את תקומתו של עם ישראל מתור גיא ההריגה , תוך זמן כה קצר ובעוז רוח שאין לו אח ורע . כינונה של מדינת ישראל בשנים שבהן היה עם ישראל שרוי באפס תקווה לאחר ההשמדה הנוראה היא שהצילה את העם כולו והעניקה לו פתח תקווה לעתיד . יש לעמוד על כך שתפיסתו הלאומית של ברקוביץ קשורה קשר בל יינתק בתפיסתו האוניברסלית . למין האנושי כולו יש כיום ייעוד משותף "לעשות את הרוח לכוח הפועל המעצב את ההיסטוריה" ( עמ ' . ( 132 שליחותם של העם היהודי ושל מדינת ישראל היא לסייע לתרבות האנושית , הסובלת מהידלדלות הרוח שלאחר השואה , לחולל את תחייתו הרוחנית של האדם . את פרקו החמישי של ספרו זה חותם ברקוביץ במילים הבאות , שמן הראוי כי תעוררנה בנו מחשבות נוקבות : "ריבונות מדינית היא רק המסגרת המאפשרת לעם הזה , בעל המעמד ההיסטורי היוצא דופן , לנהל את חייו לאור חזונו שלו וליצור תרבות שמשאביה העיקריים יכולים להיות משאבים רוחניים בלבד " ( עמ' . ( 134 תל אביב כסלו התשס " ו / דצמבר 2005

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help