sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

א , : 53 ומזמור שיר ל [ יום השבת ] להנעימה השלמת המהדיר אינה שלמה , שכן עדיין אנו זקוקים לפועל , ונראה שיש להשלים ן ומזמור שיר [ ליום השבת אמר ] להנעימה . ופירושה של הצלעית : לאחר שהשבת פדתה אותו ממות ( שורה , 53 וראה ס"א , עמ' ( 3 אדם אמר בהנעמה מזמור שיר ליום השבת . אולי הה"א האחרונה של "להנעימה" אינה ה"א מארכת של שם הפועל אלא יש לנקדה במפיק , ולכן משמעה של להנעימה הוא ו להנעים אותה , את השבת , על שהיא פעלה כסניגור לאדם והצילה אותו ממות . א , : 56 ויום מימים אותו פירשתי ? .. / . ובראש . .. פירשתה אותו פירשתה : כדי שלא תהיה חזרה על אותה מלה אולי יש לגורסל אותו הפרשתה כדוגמת לשון הפרשת תרומה ומעשרות . ראה קרובה ח , . 18 באשר לליקוי בצלעית האחרונה השלמתי בס"א , עמ' : 3 ובראש [ מועדים אותו ] פירשתה . א , : 58 שו * י ° עשרה מששי יישרתה / ועשרים לארבע ... תה את הליקוי נראה להשלים ' ועשרים וארבע [ משביעי קידש ] תה . ופירושו של החרוז 1 מתוך שלושים ושש שעות של האור שנברא ביום ראשון ( שורה ( 57 שתים עשרה שעות של יום ששי חיזקת אותן באור זה , ועשרים וארבע שעות של יום שביעי קידשת אותן באור זה . יישרת : חיזקת ן על פי הוראת החוזק שיש לשורש זה ראה מאמרי "לניגוד בין עצל ובין ישרים במשלי טו , יט " , בית מקרא , מה ( תשס"א . 176 174- , ( אף ניתן לפרש במובן היטבת , על פי סמיכות לשון ישר וטוב ( דברים ו , יח ; שמ"א יב , כג ; ירמיה מג , ד , ( ועל פי התקבולת ביניהם ( מיכה ז , ד ; תהלים קכה , ד . ( ונקט לשון "ישרתה" בגלל העיצור שי"ן השולט בכל פעלי החריזה שבמחרוזת . א , : 60 ומנוחתו משבת ראשונה שימרתה ה' ממשיך לשמור את השבת מאז שבת ראשונה . ראה ב"ר יא : ה ; שמו"ר ל י ט . א , : 67 קדוש ? סד ארקים וצאצאיהם יסד : ביחס לבריאת הארץ משתמשים במקרא בדרך כלל בפועל יסד ( ישעיה נא , טז ; תהלים כד , ב . י עח , סט , ועוד . ( אמנם נמצא גם לשון יצירה לגבי ארץ ( ישעיה מה , יח , ( וגם יניי משתמש בה בשורה , 64 אך שימוש זה אינו הרווח . ברם קשה , למה שינה יניי את הלשון , שהרי כנהוג אצל יניי שהוא משתמש תמיד באותו לשון כשהוא מפייט את המשולש קדוש , קדוש קדוש בצורה כללית ( כאן שורה ( 64 וכשהוא מפייט את המשולש הזה בצורה מפורטת ( כאן , שורות . ( 66-68 ונראה שחל כאן שיבוש , וצ"ל : יצר . ומסתבר , משום שבכך יש דמיון צליל בין פועל זה ובין המושא שלו " וצאצאיהם . " ז : 1 , אסירי תקותן אדון אסירי תקותך על פי לה"כ , שובו לבצרון אסירי התקוה ( זכריה ט , יב . ( נח ומשפחתו היו במצב של אסירים בתיבה ( שורות ( 32 , 31 , 14 , 4 המלאים תקוה שה' יוציא אותם משם . כנראה שיניי מפייט בטור המקביל הלקוי כולו על חזרה ליבשה בהשתמשותו בשם "בצרון" ככינוי ליבשה על שם שהוא מקום חזק ומבוצר . לכן נראה שהתיבה האחרונה בטור הלקוי היא : לבצרון . והפייטנים לא נמנעים מלחרוז

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help