sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

משקפת במהימנות את דת ישראל . הסכמה בלתי צפויה זו היא פרי שיתוף אינטרסים של יריבים : המאמינים שמחים לקבל אישור דתי ללאומנות שלהם , והכופרים שמחים לקבל אישור מוסרני לאנטי דתיות שלהם . אשרי המאמין שמנהיגיו הדתיים קיצוניים לא פחות - ולעתים הרבה יותר - מאשר מנהיגיו הפוליטיים , ואשרי הכופר שדובריה של הדת משחירים את פניה בעבורו . מטרתו הראשונה של הספר הזה היא לערער את האחיזה החזקה שיש לדתיות הלוחמנית בתודעה הציבורית על ידי הצגת תפיסה חלופית , אותנטית ומשכנעת כאחד , של ערכיה של אמונת ישראל כפי שהם עולים מקריאה ספרותית של מספר סיפורים מקראיים . קהל היעד של הספר הם , מצד אחד , אנשים ונשים דתיים , המתקוממים נגד הפירוש הלאומני הרווח של כתבי הקודש ומבקשים פירוש ישר ואמין שיהלום את מצפונם הדתי , את מאווייהם הרוחניים ואת צורכיהם האינטלקטואליים ; ומצד שני - אנשים ונשים חילוניים , שנגמלו מן הדחף להתנער מן היהדות ולהשמיץ אותה באשר היא נוגדת את מיטב ערכיהם , ואדרבה , מבקשים נקודות חיבור והזדהות עם היהדות וכתבי הקודש שלה , שיאפשרו להם לרוות את צימאונם ממקורות הווייתנו הלאומית , הרוחנית והמוסרית ולהיבנות מהם בררכם שלהם . אם אומנם ימצא הספר הזה את דרכו ללבם של אלה ואלה , גדולה תקוותי שהוא יוכל לסייע למאמץ הגובר והולך להמיר את ההתנצחות ההרסנית , המדלדלת את חיינו , במחלוקת בונה , המעשירה אותם . שאלות השעה באור המקרא . המקרא עצמו הפך לבעיה , והמטרה השנייה של ספרנו היא להקנות לו רלוונטיות חדשה ובכך להרים תרומה לשיקום מעמדו בישראל . הסיבות לירידה התלולה במעמד המקרא בחכרה הישראלית נידונות בהרחבה במבוא , ונטענת שם הטענה שהתנ"ך , ששימש ככתבי הקודש של הציונות החילונית , איבר את זוהרו ותוקפו משנעשה למיותר עקב המשבר החמור שפקד את האידאולוגיה הציונית שנאחזה בו . בעבר הלא רחוק מצאו בו אישור נשגב לפתרון הציוני שמילא את הלבבות , ומעתה אנו יכולים לחפש בו מענה מרומם לשאלות הקיומיות המסעירות את חיינו . מי שבטוח שבדומה לכל יצירה גדולה , אך במשנה תוקף , ספר הספרים עוסק בשאלות היסוד של כל הדורות , יצא נשכר כשיביא את שאלות השעה לפתחו .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help