sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מלחמות ה' אכן מתבקש פיאור עצמי ( גלוריפיקציה ) של עם ישראל והשחרה גמורה ( דמוניזציה ) של הערבים והאסלאם : "אנו נלחמים את מלחמת בני האור בבני החושך ! מלחמת העם הצדיק , העם שנבחר להאיר ולהיטיב , להנחיל את ערכי הנצח האלקיים לאנושות כולה , שבפסגתם חזון אחרית הימים של העם היהודי 'לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה , ' כנגד הערבים והאיסלם , שהסמל שלהם , ולא במקרה , הוא החרב , הסייף , וכל מטרתם היא להכניע את ישראל ואת האנושות כולה תחת האיסלם . לא יקום ולא יהיה ! יש לנו כל הזכות והחובה לתקוף ולהכניע את רשעי העולם , הרוצחים באכזריות ילדים , נשים וטף . כי עם ישראל הוא הצודק , ונושא את דגל הצדק באמת " . ( הרב דב ביגון , באהבה ובאמונה מס' , 308 כ"ר בסיוון תשס"א . ( כאשר צדקתנו אינה מותנית בהתנהגותנו אלא מובטחת מראש על ידי היבחרותנו וטבועה במהותנו כ"בני אור , " אין מניעה לקרוא לישראל לאחוז בסיף כישמעאל " ) לתקוף ולהכניע , ( " שכן בידנו הסיף יכול רק להרבות שלום בעולם . מבין הסיבות והגורמים הרבים שהצמיחו יהדות לוחמנית זו אציין שניים , הנראים לי חשובים במיוחד : הראשון - ההגדרה הדתית לאומנית של שלמות הארץ כיער פוליטי אקטואלי בעל תוקף דתי אבסולוטי מחייבת לפסול עקרונית כל פשרה טריטוריאלית , ומותירה את פתרון הסכסוך שבינינו לבין הפלשתינאים לחרב ולביאת המשיח ( העומד אחר כותלנו . ( בניגוד לגורם הזה , שהוא חדשני במהותו , הגורם השני הוא שמרני מובהק : הנטייה הדתית חרדית לשוות להלכה , למוסר ולתאולוגיה המקובלים עלינו היום מעמד נצחי על זמני ולהכחיש , ברב או במעט , את השתנותם בהשפעת שינוי העתים . נטייה זאת מצמצמת מאור את היכולת להכיר בהיווצרותם של מצבים חדשים ואת המוכנות להורות בצורך להתחשב בהם . הציונות הדתית התגברה על המכשול הזה במאמצים עצומים וממושכים עד שקיבלה לגיטימיות הלכתית ותאולוגית נרחבת מכוח ההכרה שעידן הגלות אכן הגיע לקצו , ושהשינוי ההיסטורי המכריע הזה מחייב ומצדיק להמיר את הציפייה הפסיבית לגאולה משיחית בהשתדלות עצמית לאומית בהנהגה חילונית . ועכשיו נתקלת הציונות הדתית רודפת השלום במכשול דומה , שעיקרו הקושי להפנים את העובדה שהעידן הקולוניאלי ( שבו השליטה של עם אחר במשנהו נחשבה למוצדקת ) הגיע לקצו , ושהשינוי ההיסטורי המכריע הזה מחייב גם אותנו

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help