sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

במדרש חז"ל המובא בנספח . ( ואכן , מחלוקת ערכית עזה נטושה בקרבנו לגבי השאלה . האם בימינו החובה לסור מרע ולרדוף שלום נוגעת אך ורק ליהודים באשר הם בני ברית , או שיש להחיל אותה על כל העמים באשר הם בני אדם ? הציבור החילוני חצוי בעניין זה לשני מחנות , ואילו בציבור שומרי המצוות , דתיים וחרדים כאחד , שוררת הסכמה רחבה . חלק גדול מאור מהציבור החילוני חותר להומניזציה של הסכסוך הקשה והעקוב מדם שבינינו לבין שכנינו הפלשתינאים , ומקווה ליישבו , במידת האפשר , בדרכי שלום על בסיס של פשרה הוגנת , ואילו הרוב המכריע של הציבור הרתי חרדי חותר לברוטליזציה של הסכסוך , להכרעה בכוח הזרוע ולפתרון מקסימליסטי . נמנה אחדים מביטוייה הרבים של העמדה הזאת ( המזוהה בדעת הקהל , על שני אגפיה , עם תורת ישראל : ( אדישות מופגנת בסוגיות של טוהר הנשק והקיפוח הבוטה של אזרחים ערביים , התנגדות קבועה לכינון ועדות חקירה בעקבות אירועים צבאיים ומשטרתיים חמורים , דרישה תקיפה לרכך את הוראות הפתיחה באש ולמצות אה יתרוננו הצבאי '' - תנו לצה"ל לנצח . " חובת ההקפדה על קדושת חיי אדם , באשר הוא נברא בצלם אלוהים , והמצווה שלא להונות את הגר , באשר ידענו את נפשו כי גרים היינו בארץ מצרים , מקבלות פירוש הלכתי מצמצם . יתר על כן , הן 1 נדחות כערכים חילוניים 'הומניסטיים' המיובאים מן החוץ , תוך הסתמכות חוזרת ונשנית על מאמרו של רבי שמעון בן לקיש . "כל מי שנעשה רחמן במקום אכזרי , סוף שנעשה אכזרי במקום רחמך ( הנידון לגופו בנספח . ( הבדלנות העקרונית הזאת , המפנה עורף לתקווה הציונית לנורמליזציה של יחסי ישראל והעמים , מוצאת תימוכין בתפיסה התאולוגית שאיבת נצח שוררת בין יעקב ועשו , והם נועדו להיאבק זה עם זה מבטן אמם ועד לביאת המשיח . כך , לדוגמה , מנסחים אותה שני מחנכים חשובים ורבי השפעה : ] " הוהתרוצצות וחהעימות הזאת 1 האלה ] היא מאבקם המתמיד של הגויים כנגדנו , הן במישור דת ורוח ' ) שני גויים ( ' והן במישור הלאומיות ' ) לאום מלאום ... ] . ( ' ו הרי לוחמים הם , הגויים , לא רק כנגדנו - אנחנו החיים - אלא כנגד אלקי ישראל אשר בחר בנו , ויכולים אנו אפוא להיות סמוכים [ ובטוחים ! בנצחוננו " . ( הרב משה בוצ'קו , הצופה , . ( 25 . 7 . 2000 מן הזיהוי המוחלט של מלחמות ישראל עם

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help