sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה לכו בנים שמעו לי / יראת ה ' אלמדכם ; a האיש ? T החפץ 1 ?? TV חיים - / אהב ימים T לראות I ? טובל נצר לשונן ; מרע / ושפתיןל מדבר מךמה , סור מרע וץשה טוב / בקש שלום וךךפהו . תהילים ל"ד , 15-12 בקש שלום ורדפהו . בקשת השלום ורדיפתו אינה עצה טובה אלא מצווה , ממש כמו החובה להתרחק מן הרוע ולעשות את הטוב . ברכת השלום מרובה , אך המניע העיקרי לחיפוש השלום ולמאמצים להשיגו אינו צריך להיות תועלתי , אלא מוסרי . אריכות החיים ואיכותם הטובה אינן מוצבות במזמור כמטרה , אלא כתוצאה מבורכת של עזיבת הרע ועשיית הטוב . הוא הדין בעניין רדיפת השלום . הצמצום המקווה של ריב ומדון , הרס ומוות אינו אלא פריו הגדול של השלום , אך לא תכליתו , שהנה מוסרית , נפשית ורוחנית . שלום הבריות מתחיל בהכרה שאל לנו להיבנות מן הפגיעה בזולת ( בדיבור רע ובמעשה רע , ( אלא לחתור לשתף אתו פעולה , ושאין לבסס את החברה על הכוחנות " ) כל ראלים גבר ( " אלא על האחווה " ) ואהבת לרעך כמוך . ( " ולפי שהדובר במזמור הוא חכם מקראי , הוא מלמדנו , כלמד אב את בניו , שכיבוד הזולת , עשיית טוב ורדיפת שלום הם הביטוי האמתי של יראת שמים . [ עליי להתנצל בפני הקורא על הפרפרזה הפרוזאית של השירה המרוממת , ולבקש ממנו לתקן את מה שפגמתי ולהשלים את מה שהחסרתי על ידי שישוב ויקרא את שורות המזמור . ( הפנייה במזמור היא אישית ולא ציבורית , והשלום שבו מדובר הוא בבירור שלום פנימי . רק על דרך ההרחבה המדרשית ניתן להסב את האמור בו גם על השלום החיצוני , הבין לאומי ( כפי שהדבר נעשה

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help