sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

הביטו בו התלמידים בעזות ואמרו , "לא ! לא מעיין . " " טוב " , אמר המורה , "אז לא מעיין " . " לא " , חזרו התלמידים בצער וכעס . " טוב " , חזר המורה , "אז לא " . והוא פנה לאחור והחל לטפס שוב במעלה ההר . עוד נשוב אל המורה , ההר והמערה בסוף הדברים . אין כנמצא נושא מעניין , מרתק וחסר תשובות כל כך כמו החיים עצמם - חיינו שלנו . אינסוף שאלות ותשובות חסרות ערך . מהי משמעות החיים ? מהי הסיבה לקיום חיים ? מדוע אנחנו כאן ? ומשאנו כאן , האם ישנה איזושהי מטרה שאנו צריכים לדבוק בה ? כיצד עלינו לחיות ? כיצד נעניק משמעות לחיינו ? ומדוע אנו כה זקוקים לתשובות לשאלות אלו ? מאות אלפי ספרים , מאמרים וחיבורים נכתבו על מהות החיים ולא עשו אותנו חכמים יותר - אנו עדיין שואלים את אותן השאלות , תוהים את אותן התהיות וזועמים על אי יכולתנו המובנית לענות . בלתי אפשרי לסכם את מהות החיים במילה אחת . אך בספר שלם - אולי ניתן להציע תשובות שיש להן משמעות . אבחנה : על מנת לכתוב ספר על מהות החיים צריך אדם שיהיו לו לפחות שלוש תכונות : בורות , טיפשות וחוצפה . בורות , כדי שיחשוב שרעיונותיו חדשים ו / או מקוריים . טיפשות , כדי שיחשוב שהם בעלי ערך . וחוצפה , כדי לחשוב שראוי לספר עליהם לאחרים . מחקר ממצה שערכתי בשלושים השניות האחרונות , מעלה כי שלוש תכונות אלו מגיעות לשיא בסביבות גילאי , 13-17 אחר הן דועכות , ובסביבות גיל ארבעים חוזרות . במקרה שלי , אני שמח לדווח , הגיעו שלוש תכונות אלו לרמה המתאימה .

קדמת עדן, בית הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help