sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ראשית דבר שאלת המעמד האישי של הקראים מנסרת בחלל עולמה הדתי והמשפטי של מדינת ישראל , מאז ראשית עליית היהודים הקראים לישראל ( 1949 / 50 ) ועד היום . מוקד השאלה הוא בעניני נישואין וגירושין , שעורכים היהודים הקראים בישראל ; הם כופרים , כידוע , בתורה שבע"פ הרבנית , והם מחזיקים בהלכה הקראית הנוהגת בעדתם , הלכה למעשה , בכל תחומי הדת והמשפחה . ושתי שאלות עיקריות עומדות על הפרק : א ) דרכי הנישואין והגירושין האינטרה קראיים , כלומר בין הקראים בינם לבין עצמם , ותוקפם מבחינת חוקי המדינה ומבחינת ההלכה הרבנית ; כרוכה בכך שאלת הסדר מעמדם החוקי של המוסדות הדתיים של היהודים הקראים בישראל וביחוד של ביה"ד הדתי של היהודים הקראים בישראל . ב ) היתר הנישואין "המעורבים , " כלומר הנישואין בין יהודים קראים ליהודים "רבניים , * " שהינו חלק מסוגיית הזהות היהודית , וזאת על רקע הפולמוס החריף בהלכה הרבנית מזה דורות ועד עצם היום הזה , בשאלת היחס אל הקראים . מגמת מחקר זה לברר ולהאיר סוגיות אלו על שורשיהן והתפתחותן ההיסטורית מבחינת ההלכה הקראית , ההלכה הרבנית ומערכת חוקי המדינה . מונח זה , יהודים "רבניים , " התגבש בספרות הרבנית והקראית כרי להבדיל בין הקראים הכופרים בתורה בע"פ לבין היהודים ההולכים אחר התורה שבע"פ , שנקראו "בעלי הקבלה" וכן "רבניים , " ראה ספר יוחסין , לרי אברהם זכות ( הוצאת פיליפובסקי , לונדון , 857 ו , ( ראש מאמר גי " ) והכת הזאת נקראת קראין ... וההולכים אחר הקבלה נקראו רבנים ועל כן נהגו לקרות לכל אחד מישראל רבני אע"פ שיהיה עם הארץ . ( "

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help