sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

זה החינוך צריך לטפח בילד כבוד לזכויות האדם ולחירויות אזרחיות ( סעיף ( 1 ) 29 ב ;< כבוד כלפי הוריו , כלפי זהותו התרבותית , כלפי הערכים הלאומיים של הארץ שבה הוא חי וכן כלפי תרבויות השונות משלו ( סעיף 1 ) 29 < ג ;< וכן כבוד לסביבתו הטבעית ( סעיף < 1 ) 29 ה . < החינוך אמור להכשיר את הילד לחיות באורח אחראי בחברה החופשית , ברוח של הבנה , סובלנות , שוויון בין המינים ואחווה בין כל בני האדם ובין מגזרים אתניים , לאומיים ודתיים ( סעיף < 1 ) 29 ד . < הוועדה המפקחת על יישום זכויות האדם בתחום החינוך קבעה ארבע אמות מידה שהמדינות חייבות ליישמן באופן הדרגתי ושיטתי ובמקשה אחת . אמות מידה אלה הן : הבטחת זמינותם ( availability ) של מוסדות החינוך לכל הילדים ; הבטחת נגישותם ( accessibility ) של מוסדות החינוך לתלמידים - הן נגישות פיזית ( מבחינת המרחק מבית הספר ונגישותו לנכים ) והן נגישות כלכלית ( דהיינו , אי התניה של הלימוד בתשלום הוצאות החינוך על ידי ההורים ;( הבטחה שהחינוך יעלה בקנה אחד עם מטרות האמנה , ויינתן על ידי צוותים פדגוגיים ברמה מקצועית גבוהה ובמוסדות חינוך אשר מצוידים היטב ומעניקים סביבה תומכת ;( acceptability ) ושהחינוך ימוקד בילד ויהיה רגיש לנטיותיו , לכשרונותיו , לצרכיו הייחודיים ולמשאלותיו וכן לרקע התרבותי של התלמיד . ( CESCR , 1990 ) ( adaptability ) האמנה מטילה את האחריות העליונה לחינוך על המדינה . אחריות זו אינה ניתנת להפקעה גם כאשר יחידים או גופים פרטיים מקימים ומנהלים מוסדות חינוך ( סעיף . « 2 ) 29 האחריות השלטונית כוללת חובת הבטחה שוטפת של מימון ציבורי הולם לבתי הספר , כדי לאפשר להם למלא את ייעודם הציבורי ללא תלות בגורמים פרטיים לסוגיהם . מימון ציבורי הולם אמור גם לקדם שוויון , בכך שהוא מאפשר לסייע לתלמידים מרקע חברתי מקפח ולפצות יישובים דלי משאבים . ( 1987 ; Kober , 2006 ; Kohn , 2004 Gutmann . ) תמיכת הציבור בחינוך הציבורי מתוך הכרה בתרומתו החיונית לחברה כולה , והסכמתם של האזרחים לממן את החינוך מכספי הקופה הציבורית , נחשבות לביטוי של השתתפות אזרחית בדמוקרטיה ולגילוי של סולידריות ואחריות אזרחית . ( Kober , 2006 ) גילויי השחיקה באחריות הציבורית לחינוך מראשית שנות התשעים של המאה העשרים זכו מהלכים שונים של הפרטה בחינוך בלגיטימציה בארצות רבות . ההסכמים הבין לאומיים בנוגע לסחר בשירותים , ( The General Agreement on Trade in Services — GATS ) אשר נכנסו לתוקף בשנת , 1995 מחילים את כללי השוק החופשי על שורה ארוכה של שירותים ציבוריים , ובכלל זה על החינוך . שירותים אלה נחשבו קודם לכן

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help