sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מטרת הספר והמייחד אותו מספרים אחרים בתחום של קבלת החלטות החלטה פירושה סדרה של פעולות לפתרון בעיה חשובה שראוי להשקיע בה זמן ומאמץ . סדרת פעולות זו נועדה לאתר חלופות ולבחור את החלופה הטובה ביותר , קרי , את החלופה המאפשרת לפתור את הבעיה ( או להשיג מטרה ) בצורה הטובה ביותר . יעילות ההחלטה תתבטא במניעת הטיות ובשביעות רצון מההחלטה לאורך זמן . המטרה המרכזית של הספר היא לתת לקורא כלים יעילים לקבלת החלטות חשובות ברמה האישית . התקווה היא כי שימוש נבון בספר יעלה את איכויות ההחלטה של היחיד בתחומים השונים . לספר יש כמה מאפיינים המייחדים אותו מספרים אחרים על קבלת החלטות : א . הספר מתמקד ביחיד ובקבוצה המשמעותית - רוב הספרים והמאמרים על קבלת החלטות נכתבו לטובת ארגונים וקבוצות גדולות . בספר זה נתמקד ביחיד ובקבוצה הקטנה והמשמעותית לו ( משפחה . ( הכוונה היא להציע לקוראים כלי יעיל לקבלת החלטות בתחומי חיים רחבים וחשובים , כגון : החלטה על דרך חיים ( דתי או לא דתי ;( בחירות מקצועיות - מסלול צבאי , בחירת מקצוע , מעבר ממקצוע למקצוע ; הלןדמה כמו הגיבור של מולייר , שלא ידע כי הוא מדבר פרוזה , גם אני עסקתי בקבלת החלטות מבלי לדעת זאת . בשנות השבעים והשמונים השתמשתי במושג "חשיבה שיטתית" במסגרת העשרה אינסטרומנטלית ואבחון דינמי מבית מדרשו של פרופ' פויירשטיין . בהמשך , יחד עם ד"ר רייכנברג > קניאל ורייכנברג , ( 1988 , בנינו תוכנית לימודים לפיתוח חשיבה אצל ילדים מחוננים טעוני טיפוח , שבמרכזה עמד מודל מפותח יותר של חשיבה שיטתית . במסגרת הקורס למחוננים , שנמשך כעשר שנים , הדגשנו את השימוש בחשיבה שיטתית במשימות מורכבות ששאבנו מהמציאות . הצורך לסכם את פעילותנו בכתיבה מדעית חשף לפניי את הספרות העוסקת בקבלת החלטות . גיליתי כי חשיבה שיטתית כלולה בתחומים של פתרון בעיות וקבלת החלטות . באותה תקופה עסקתי רבות בתהליכים קוגניטיביים , כגון קשב , זיכרון וחשיבה . באופן טבעי נוצרה אצלי אינטגרציה בין תחומים אלה לבין קבלת החלטות , ונוצר מודל שלם ומובנה . תהליך בניית המודל נמשך שנים אחדות , והעובדה שלימדתי באותן שנים קורס בקבלת החלטות סייעה לי לשכלל את המודל ולהביאו לידי גימור מלא . המודל סייע לי בתפקידים בכירים בצבא , בהנחיית עבודות מחקר ( קניאל , , ( 1997 בסדנות ובקורסים לקבלת החלטות , בכתיבת תוכניות לימוד , באבחון של אנשים וקבוצות ובטיפול בהם . ( Kaniei , 2000 ) השימוש הממושך והיעיל במודל הביאו לידי בשלות , ונראה כי הגיע הזמן לסכם את הידע הרב שהצטבר אצלי ולרכז אותו בספר אחד .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help