sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

של רעננות ושכחה בלב העולם ; נהפוך הוא - העולם כולו שכן בתוך הזוג . אך בעבור גיבוריי האומללים העולם היה עולם הכיבוש , ואם רציתי להבין את כישלון ההרפתקה שלהם , כישלונו של זוג מעורב במושבה , היה עליי להבין את הכובש ואת הנכבש , ואף אולי את כלל היחס והמצב הקולוניאליים . כל אלה הרחיקו אותי מעצמי ומקשיי הקיום שלי ; אך ההסבר תמיד נסוג , ומבלי לדעת עוד לאן אגיע , בלא כל יומרה להקיף מצב מורכב כל כך , היה עליי לפחות לשים קץ למועקה שלי . אשקר אפוא שוב אם אטען שהדיוקן הזה שהשלמתי את שרטוטו , על אודות אחד הריבויים המרכזיים של זמננו , נועד תחילה לצייר את הנדכא בכללותו . אין אמנם ספק שבאחד הימים אשרטט את דיוקנו הכללי של הנדכא . אך דווקא בשל כך , תקוותי היא שיהיה כללי באמת ; כלומר דיוקן סינתזה , באמצעות הטבעה אלה על גבי אלה של כמה ספירות מלאי קונקרטיות , של כמה דיוקנאות ייחודיים של נדכאים שונים . דיוקן הנדכא בכללותו מניח את קיומם של כל האחרים , כך נדמה לי ; הוא אינו מתאר אותם מראש , כפי שמאמינים פילוסופים מסוימים הרואים בהבניותיהם יצירות אידאליות פרי רוחם שעמן עוד ילכו לשלוט בממשי * ואילו הן , בדרך כלל , אינן אלא עיבודים של הממשי שאינם מעזים לומר את שמם . מכל מקום , באותה עת לא הייתה לי כל כוונה לצייר לא את כל הנדכאים ואף לא את כל הנכבשים . הייתי תוניסאי ועל כן נכבש . גיליתי שהנתון הזה פגם בלא מעט מן ההיבטים של חיי ושל אישיותי , ולא רק במחשבתי , תשוקותיי והתנהגותי , אלא גם בהתנהגות האחרים כלפיי . בעודי מגיע לראשונה לסורבון , בתור סטודנט צעיר , הדאיגו אותי שמועות מסוימות . פניתי ליושב ראש חבר השופטים ושאלתי : "האם תהיה לי זכות , בהיותי תוניסאי , להכין את ההסמכה בפילוסופיה " ? וכך הסביר לי : "זו אינה זכות , זו משאלה . " הוא היסס , בהיותו משפטן המחפש את המילים : Le reel התרגום על פי המקובל היום בעקבות מינוהו של ז'אק לקאן .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help