sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הקדמת המחבר למהדורת * 1966 אשקר אם אומר שקלטתי מן ההתחלה את מלוא משמעותו של הספר הזה . בזמנו כתבתי את הרומן הראשון , נציב המלח , ** שסיפר את חייה של דמות מובילה , כדי לנסות לכוון את עצמי בחיי שלי . אך משגיליתי , לעומת זאת , שאי אפשר לממש עד תום את חייו של אדם בצפון אפריקה דאז , ניסיתי למצוא מוצא דרך הנישואים *** המעורבים . זה היה סיפורי הגר , שהסתיים בכישלון נוסף . תליתי באותה עת תקוות רבות בזוגיות , הנראית לי עדיין כאחת מצורות האושר האיתנות ביותר של האדם ; אולי פתרונה האמתי של הבדידות . אך בה בעת גיליתי שהזוג אינו תא מבודד , נווה מדבר יש להבהיר כבר עתה שלכל אורך הספר לצורך תרגום המילים , colonise , colonisation coionisateur , נבחרו בהתאמה המילים כובש , נכבש , כיבוש . לעומת זאת , לתרגום המילים 1 colon colonial ( כשם עצם , ( המייצגות "דמויות ביניים" בתהליך הכיבוש , נבחרה המילה מתיישב . שלוש סיבות להכרעה זו . ראשית , אלבר ממי מגולל לפנינו תפיסה נוקבת וחד משמעית בנוגע למהות פועלה של צרפת בצפון אפריקה ובאפריקה השחורה באותן שנים , ובמקום שבו אנו "מכבסים מילים" " ) התנחלות , " "חלוציות חדשה" וכדומה , ( הצרפתית אינה מותירה כל בררה : כיבוש הוא כיבוש , על כל המשתמע מכך . שנית , הן היסטורית והן רעיונית , אין לזהות באופן שטחי בין מושגים מן המרחב הגאוגרפי וההיסטורי המתואר כאן לבין אלה שעמדו ביסוד מפעל ההתיישבות בארץ למן שלהי המאה התשע עשרה ( אלא אם דוגלים בגישה פסלנית מעיקרה r ראו פתח הדבר של המחבר . ( שלישית ולעומת זאת , הול ך ומתחוור עד כמה "מפעל ההתנחלות" ביש"ע הוא היום סלע מחלוקת קשה ביותר , ונתפס בעיני אישים וציבורים לא מעטים במייצר גם הוא תופעה בלתי נמנעת של "כובש / נכבש . " אכן , יש לטקסט של ממי ( שנדפס לראשונה ב ( 1957 ממד אקטואלי לחלוטין , ומשום כך בחרתי לעמוד על האותנטיות ועל התקפות של מושגי היסוד שלו . AI be 11 M 1- ] 111111 . la staiui ? de set . Paris : Conca . , 9 / j // I ' anv imrriaM 11 ; ; 1966 נציב המלח , בתרגום יוסף לוז , תל אביב : עם עובד , תשכ"ד . Albert Memmi , Agar , Paris : Correa , 1955

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help