sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מבוא בשער זה שני פרקים . הפרק הראשון עוסק בגישות השונות לנושא הפנאי והוא מהווה למעשה את התשתית התאורטית לעיסוק בתחום . התשתית התאורטית והתכנית בכללותה יאפשרו ללומדים ולעוסקים בתחום לגבש תפיסה חינוכית אישית . שכן , העיסוק בפנאי מוצג כאן כחלק מגישה חינוכית כוללת הרואה בחינוך גשר לאישיותו של התלמיד , לבחירות בעלות המשמעות שהוא עושה בחייו ולאיכות חייו בכלל . נושא הפרק השני הוא הקשר בין פנאי ופוליטיקה והאפקט שיש לקשר זה על בחירותיו של האדם במסגרת הפנאי . מרכזיותו של הזמן בחיינו היא אחד הסימנים של האתוס הפרוטסטנטי ושל התרבות המערבית , שבה ערכים אתים ואסתטיים נגזרים מערכים כלכליים . הזמן קצוב על ידי עשייה . העשייה והעבודה הן מרכז החיים ולכן הפנאי מוגדר כזמן ללא עשייה וללא עבודה . גם הכלכלה הקפיטליסטית גורסת , כי זמן מייצר ממון , וזמן שאינו מנוצל לייצור הוא זמן מבוזבז . בפרק זה יש ניסיון לנתח את הזמן כפונקציה של מערכות פוליטיות ולבחון את סוגיית חופש הבחירה . המחבר מציב שאלות אחדות לדיון : מהי האחריות שהמדינה מחויבת לקחת לגבי מימוש הפנאי ! עד כמה האדם חופשי בבחירת הפנאי שלו ? לסיכום הפרק מוצגת שאלת ההכשרה להוראה או את החינוך כסוגיה של שליטה בכלל ושליטה בזמן הפנוי בפרט . איור : יעקב טאובר

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help