sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > לחנך לפנאי > מבוא

Page:6

בעשור האחרון מתחולל שינוי חשוב במערכת החינוך בישראל ביחסה לפנאי כמרכיב במערכת הלימודים . בשנת 1994 הקים משרד החינוך ועדה לחינוך לפנאי . בשנת 1995 יצאה לאור תכנית לימודים בנושא "חינוך לתרבות הפנאי . " את התכנית כתב צוות שבראשו עמד פרופסור הלל רסקין , והיא מהווה מסגרת עקרונית לחינוך לתרבות פנאי במערכת החינוך מגיל הגן ועד לכיתה י " ב . המכללות להכשרת מורים החלו להתייחס לפנאי כאל נושא מערכתי , והן מציעות תכניות הכשרה ליועצים ומחנכים לחינוך לפנאי . התכנית הנוכחית תעמיק את יכולתן של המכללות להתמודד עם נושא הפנאי ותגביר את מודעותן לחשיבותו המעשית לסטודנטים להוראה . הכשרת מורים לחינוך 'לפנאי ^\ £ A 7 'kjdv ררך / א ^ רה * Ik / הא ^ רה & אה . התכנית המוצעת להכשרה לחינוך לפנאי במכללות נכתבה מתוך תפיסה רחבה של פנאי , שאינה מסתפקת בהתייחסות לזמן הפנוי בלבד , אלא עוסקת בפנאי כסוגיה מרכזית בתחום איכות חייו של הפרט . התכנית משלבת בין שתי תפיסות של הפנאי : ? הפנאי כחוויה ובהתנסות אישית . ? הפנאי כסוגיה חברתית-תרבותית . התכנית היא בין-תחומית וכוללת רשת של תאוריות מלוות בפעילויות למידה , המשלבות התנסות ופיתוח הצעות להפעלה בשדה . מסגרת הת 3 נ'ת התכנית נועדה להכיר לסטודנט להוראה במכללות להכשרת מורים גישות וסוגיות מרכזיות בתחום החינוך לפנאי - מהעיסוק הפילוסופי בפנאי ועד לעיסוק בפנאי במסגרת בית הספר והקהילה . בתכנית שני חלקים : . 1 חלק עיוני המציג את הפנאי על היבטיו השונים . בחלק זה שלושה נושאים : א . הפנאי בתרבות המערבית בת זמננו ? פרק ראשון : הגישות השונות לנושא הפנאי ? פרק שני : הפנאי בהקשריו החברתיים והפוליטיים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help