sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

החלק השישי והמסיים מביא רשימה ראשונית של ספרות עיון ומשאבים מקוונים לתמיכה בעבודה הלימודית ולהרחבה . מערכת הפרויקט תשמח לקבל ממורים הצעות להרחבת החלקים הללו בהתאם לניסיונם . הגבלת היקף ותוקף המקראה החיבור שלפניכם אינו בבחינת ספר מחקר מדעי ואינו מתיימר להיות ספר עיון גרידא . הוא נוצר כדי להיות תשתית התחלתית להכנסת נושא "העם היהודי בזמננו" לכיתות הלימוד ולחדרי ההרצאות של המכללות להכשרת מורים בישראל , ובעקבות זאת גם אל עבודת ההוראה בבתי הספר . החיבור עוסק בסוגיות רעיוניות השנויות במחלוקת , חלקן טעונות מאוד ומהוות מוקד למתח ציבורי רב בחברה הישראלית , הן ביחס לזהות היהודית ולשאלות של דת ומדינה והן ביחס להוראת התרבות היהודית בבתי הספר . ראשית הכתיבה של ספר זה היא בעבודת צוות חשיבה שכונס במכון מופ"ת ( מחבר הספר לא היה חלק מהצוות הראשוני . ( כתוצר של עבודה שיתופית של אנשי חינוך ממעגלים רעיוניים שונים ולעתים בעלי עמדות קוטביות הוא נדרש לאזן בהצגת הדברים , להביא עמדות שבמחלוקת , ולעתים אף להתפשר בהצגת הדברים . הוא היה צריך לעדן ניסוח של רעיונות מסוימים ולהתחשב בעריכת החיבור כולו בקהלים ההטרוגניים , שאליהם הוא מיועד , וזאת כדי לא לחדד עמדות יתר על המידה ולאפשר שיתוף פעולה בנושאים הנידונים בתוך מערכת החינוך . ככזה , נדרשו לעתים בכתיבת הספר ובעריכתו שיקולים ציבוריים , שמן הסתם מחבר של ספר מחקר או עיון " טהור" היה נמנע מהם מתוך נאמנות רבה יותר הן לכלי המחשבה המדעית והן לראייתו של המחבר את הדברים . מתוך כך נדרש הקורא הביקורתי לשיקול דעת ; לצד העיון בחיבור זה מן הראוי להיעזר בספרות מחקר העוסקת בהיסטוריה המודרנית של עם ישראל ובנושאים מתוך "מחשבת ישראל" ושאר ענפי מדעי היהדות . תפקידנו הצנוע הוא ליצור הנעה ראשונית לפיתוח תוכניות לימוד בנושאים הנידונים בו ולהביא את המורים ואת מורי המורים במכללות להשתמש בספרות ובמשאבי ידע אחרים , המצויים כעת על מדפי העיון או במסכי המחשב במכללות ובבתי הספר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help