sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הלאומית ? תעלה שאלת ההמשכיות היהודית , כפי שהיא מתבטאת כעיקר בתפוצות , כמו גם שאלות של דת ומדינה , עיצוב המרחב הציבורי ופלורליזם תרבותי בחברה הישראלית . פרק א מנסה לסקור את חוויית הזהות היהודית של יהודי ארץ ישראל , במה הם מאמינים , למה הם מחויבים ואיך הם מעצבים את חייהם בין חולין לקודש . פרק ב עוסק בשאלה במה נבדלת הזהות היהודית של יהודי ישראל מזו של יהודי התפוצות , כיצד מגדירים יהודים את זהותם כאן ושם ומהו האופי האפשרי של היחסים ביניהם . יהדות התפוצות מחפשת שילוב מורכב בין מסגרת זהות אוניברסלית , שתאפשר לה השתייכות אל החברה הלא יהודית שבתוכה היא יושבת , לבין הגדרה עצמית מבדילה כיהודים . יהודי ישראל שואלים עד כמה יכולה הכנעניות למלא את מקום תוכני הזהות היהודיים שהתהוו בגולה . אלו ואלו שואלים מה קושר אותם זה לזה , ובה בעת מייחד אותם כעם השונה ממי שאינו יהודי . פרק ג עוסק בהתפתחות התודעה הליברלית והפלורליסטית במחשבה היהודית והתאמת היהדות לאתוס האינדיבידואלי של החברה המערבית , תוך התהוותו של פלורליזם יהודי חסר תקדים בהיסטוריה של העם היהודי . פרק ד עוסק בשאלה המעסיקה את מדינת ישראל מאז היווסדה - שאלת הגדרתה של הזהות היהודית ושאלת קווי הזיהוי היהודיים של מדינת היהודים . פרק ה עוסק במוסד השליחות וברלוונטיות שלו למציאות של ימינו , כאשר יש המטילים ספק בעצם נחיצותו . החלק הרביעי של החיבור , העוסק בשיח שבין "בבל" ל"ירושלים , " מציע מפגש ראשוני עם סוגיית יסוד במחשבת ישראל : שאלת מעמדה של ארץ ישראל אל מול המציאות שבה יהודים חיים זה 2 , 600 שנה בארצות אחרות , מבחירה חופשית שלהם . החלק החמישי מציע למורה ולתלמיד מגוון ראשוני של פעילויות למידה . חלק מהפעילויות הללו מתמקד בכיתה המקומית או אפילו בסטודנט או בתלמיד הבורר . חלקן מנסה לבנות עשייה משותפת בין לומדים ממחוזות שונים על פני הגלובוס היהודי .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help