sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מטרות יחידת ההוראה להכיר תיאוריות המסבירות את התפתחות השפה ולהבין את התרומה הייחודית של כל מודל ואת חשיבות השילוב בין התיאוריות ; להכיר את השלבים האופייניים בהתפתחות שפה , מלידה ועד גיל שש , אצל ילדים דוברי שפות שונות בעולם ; להבין את תהליכי רכישת השפה העברית על ידי ילדים < הקדמה יחידת ההוראה עוסקת בהתפתחות שפה אצל ילדים מלידה ועד גיל שש . בגילאים אלה עוברים ילדים תהליכים מורכבים ומרתקים בתחום התקשורת והתפתחות השפה , החל מהבכי הראשון ועד ליכולת לקיים שיחה עם צעירים ועם מבוגרים ולספר אירועים ברצף . כל בן אנוש הנחשף ללשון בילדותו רוכש את השפה המדוברת בסביבתו הטבעית . במקביל לרכישת ידע דקדוקי אודות גיבוש תקין של מבנים בשפה , נרכש גם ידע תקשורתי על המימוש השפתי ההולם את הנסיבות . התהליך של רכישת שפה הוא תהליך טבעי , המתרחש אצל כל הילדים לפי אותו סדר של שלבים ובמהלך פרקי זמן דומים . עם זאת , ישנם הבדלים בין קבוצות ילדים דוברי שפות שונות הנובעים מאפיונים מבניים של שפת המטרה , וקיימים הבדלים בין-אישיים בין ילדים דוברי אותה שפה המתבטאים בקצב ההתפתחות ובאסטרטגיות המעבר משלב לשלב ( ברמן , . ( 1997 בנוסף , קיימים הבדלים הקשורים לקווי אישיות וחשיבה או כאלה הנובעים ממגבלות , כגון לקות למידה . היחידה מתארת את שלבי ההתפתחות המצופים בגילאים השונים ומתייחסת להבדלים אישיים בין ילדים . התפתחות השפה מוצגת תוך הדגשת קשרי הגומלין ההדוקים בינה ובין תחומי התפתחות אחרים , בעיקר ההכרתיים והחברתיים . מלבד היכולות שמביא אתו הילד לשם רכישת השפה בתחום ההכרה ובתחום החברתי , מתואר בהרחבה מקומה של הסביבה , ובעיקר של הורים וגננות . למטפלים בילד ולאנשי החינוך אמצעים רבים העשויים להשפיע לטובה על התפתחות השפה של הילדים הן בשיח היומיומי והן בפעילויות מכוונות . ביחידה זו מתוארות אסטרטגיות תיווך , אשר מסייעות לילדים להעשיר את כישורי ההבנה וההבעה המילולית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help