sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

תפיסות שונות של התופעה "חרדת בחינות " חוקרים ומטפלים שונים תופסים את תופעת חרדת הבחינות בדרכים שונות . יש הרואים בה תגובה למצב לחץ , ויש המבחינים בין שני סוגים של חרדת בחינות ו תכונתית ומצבית . חלוקה זו תיעשה לשם הכרת המכלול , בעוד שבמציאות תסמינים אלה מופיעים בהרכבים השונים מאדם לאדם . הסטודנטים יתבקשו לציין את הסימפטומים שחוו לפני בחינה קשה או ששמעו עליהם מאחרים . המורה יוסיף מניסיונו . לאחר מכן יחלקו את הסימפטומים לתחומים אלה ! גופני-פיזיולוגי , רגשי , קוגניטיבי , התנהגותי . דוגמאות : " כל כך התרגשתי ש'התהפכה לי הבטן' ורצתי לשירותים כל חמש דקות" ( סימפטום פיזיולוגי הנובע מיחסי הגומלין הפסיכו-פיזיים . ( " למדתי כל הלילה , בקושי הספקתי לישון" ( תחום התנהגותי - למידת יתר . ( " אני טיפש , לא שווה , ממילא אין שום סיכוי שיצא ממני משהו" ( תחום רגשי - פגיעה בדימוי העצמי . ( פעי לות שנייה מטרת הפעילות : לאתר את התופעות הכרוכות בחרדת בחינות . הסטודנטים יצפו בסרטון "חרדת בחינות" מתוך הסדרה קלפים פתוחים עם נתיב רובינזון , כשבידיהם השאלות המנחות האלה ל מה הן התופעות המאפיינות חרדת הבחינות ? אילו טיפוסי לומדים עלולים לסבול ממנה יותר ? מה תפקיד החברה בהחרפת רמתה של חרדת הבחינות ובהפחתתה ? כיצד יכול המורה להפחית חרדת בחינות אצל תלמידיו ? לאחר הצפייה בסרטון יתנהל דיון במליאה סביב השאלות דלעיל .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help