sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא ב1974- הרצה ריימונד ויליאמס באוניברסיטת קיימברידג' את אחת ההרצאות החשובות בתולדות המחשבה על הדרמה , ובמיוחד על הדרמה הטלוויזיונית . כותרתה של אותה הרצאה - "Drama in Dramatized Society" - מסגירה את עיקר תוכנה : רק במאה ה - 20 בקולנוע , ברדיו ובטלוויזיה - השתנה קהל הצופים של הדרמה ... בפעם הראשונה לרוב האוכלוסייה יש קשר קבוע לדרמה , מעבר לאירוע מזדמן או למופע חגיגי . נדמה , כי קשה לעמוד על משמעותו של החידוש . אין מדובר בקהל הבא למחזות מסוימים , אלא בדרמה עצמה , שבדרכים חדשות משתלבת בחיי היומיום . רוב האוכלוסייה צופה כשלוש שעות ביום בדרמה מסוגים שונים בטלוויזיה , כמעט מדי יום ביומו . זו התופעה שאותה אני מכנה : . "dramatized society" בתקופות שחלפו הייתה הדרמה חלק מפסטיבל או מעונה של מופעים , והקהל יצא אל התיאטרון ; דרמה הייתה מחוץ לשגרת החיים - מטקסים לדיוניסוס או לישו ועד לצפייה בהצגות בתיאטרון . היום הדרמה היא חוויה שבשגרה ; אנחנו צופים במשך שבוע אחד ביותר דרמה , ממה שרוב בני האדם צפו בעבר במהלך כל ימי חייהם . ברפרטואר תרבות המאה ה 21 יש חשיבות גדולה לדרמה הטלוויזיונית על צורותיה השונות והמגוונות : סרטי קולנוע המצולמים עבור הקולנוע והטלוויזיה , דרמות טלוויזיוניות , סדרות "סגורות" ו"פתוחות , " סדרות קומיות , דוקודרמה ועוד . מליונים צופים בטקסטים דרמטיים , והם מעוררים דיונים ב"מרחב הציבורי" ומשפיעים על אמנויות "אחיות , " במיוחד על אמנויות סיפוריות אחרות . ספר זה מציע התנסות ב"קריאה" של טקסטים דרמטיים טלוויזיוניים . מספר הנחות מוצא ליוו אותי בזמן כתיבתו : . 1 הקוראים צברו במהלך התנסותם הטלוויזיונית כמה אלפי שעות דרמה טלוויזיונית . משום כך מטרתו של הספר אינה תמיד לחדש , אלא לחשוף לפני הקוראים את הידע ה"רדום" המצוי אצלם ; שהרי מסייה ז'ורדן במחזהו המפורסם של מולייר גם הוא באצילים מלמד אותנו דבר מה חשוב כאשר הוא מגלה בהנאה עצומה , כי כל חייו דיבר "פרוזה . "

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help