sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בשלב השני ביקשנו מהילדים לספר סיפור : 0 " עם אחת אישה זקנה נ } [ ... רגע . נמשיך את הסיסור מהשבוע שעבר { . האישה הזקנה א 0 תה לחם . היא שמה 0 רוםה אחת ליד הדלת . פתאום באה הרוח [ ... ]! ח 00 ה לה את הסרוםה " ! ( אייל ) " אתמול התרסק מ 0 ום לתוך בניין . איש עיוור ניצל כי הכלב שלו הוביל אותו מחוץ לבניין והציל אותו . " ( ניבי ) כשלב השלישי הוספנו אביזרים פשוטים , שנועדו לסמן את זירת הדיווח ( האולפן ) ואת זירת "המספר . " בפעם זו התבקשו הילדים להעביר את אותו האירוע , פעם כסיפור ופעם כידיעה חדשותית . סיפור - דפנה ( מחזיקה בידה ספר פתוח : ( 0 " עם ה"תה אישה באמריקה . היו לה חמש בנות . האישה כתבה מכתב ורצתה לשלוח אותו יום אחר כך בדואר . בלילה בא ננב לבית וגנב את המכתב . " ידיעה חדשותית - אביב ( יושב ליד שולחן ומחזיק בידו מיקרופון : ( " אתמול , בשעה 22 : 00 בלילה , אישה כתבה מכתב . בשעה 9 24 : 00 רץ גנב לבית וגנב את המכתב . " בדוגמאות אלו ניכר כי ילדים , החל מגיל צעיר , מסוגלים להבחין בתבניות הסיפור ובשוני שבין תבניות של סיפור בדיוני לבין תבניות של סיפור בעל אופי חדשותי . התפיסה האינטואיטיבית המאפיינת את הלך מחשבתם של הילדים מתבטאת באופן שבו הם מציגים טקסטים חדשותיים ומדווחים עליהם . תפיסה זו מדגישה את חשיבות הדיון , שנועד להבהיר ולארגן את תוכני "הסיפור" ולמנוע מהילדים הבנה מעוותת , כזאת העלולה לקבע את תפיסתם ברמה ראשונית ושטחית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help