sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

את סיפורה במחוות שונות , בשינוי גון הקול , בחיוך ובאמצעים אחרים כדי להשיג כמה מטרות : למקד את תשומת לבם של הילדים המאזינים , להרגיעם , להבליט נושאים מרכזיים , לקדם את הסיפור או להשהותו . קצב הסיפור והשהייתו מזמנים לילדים פרקי זמן שבהם הם יכולים לחשוב , להבין , לעבד את הדברים ולהתייחס אליהם בהערות אגב או בהערות פרשנות . הערות כאלה יכולות להישמע מהגננת , כשם שהם יכולות להגיע מהקריינים-המספרים במהדורת החדשות . מקובל לחשוב שילדים קטנים לא רק שאינם צופים במהדורת החדשות , אלא גם אינם מגלים בה עניין , כיוון שאינם רואים בה טקסט "משלהם . " לטענתנו , מידת החשיפה של ילדים לטקסט החדשותי , אפילו אינה מרובה ואינה ישירה , די בה כדי שהם יצליחו להפנים את המרכיבים האופייניים לסוגה זו ואת הנושאים העיקריים השבים ומועלים בה . בתכנית המוצעת מוסב דגש רב לחשיבות ולנחיצות של התיווך המצופה ממורים ומגננות בתחום שלכאורה אינו שייך לעולם הילדים . אחת מדרכי התיווך היא להציע לילדים פעילויות המעוגנות בזירה מוכרת ( קרי הסיפור ) ולהוסיף חידוש בתחום העמום יותר ( קרי החרשות . ( הדוגמה שנציג להלן נועדה להגביר באופן פעיל את המודעות לייחודו של הטקסט החדשותי , ובכך לנסות לרכך לילדים את המפגש עם טקסט שיש בו לעתים קרובות משום איום . באחד המפגשים שערכנו עם ילדים בני שש , ניכרה בבירור יכולתם להבחין באופן אינטואיטיבי בין תכניות של סיפור בדיוני לבין תבניות חדשותיות מובהקות . בפעילות פשוטה הכוללת שלושה שלבים , ביקשנו משלושה זוגות של ילדים להציג בפני הקבוצה שני סוגי סיפורים : סיפור בדיוני וסיפור בעל אופי חדשותי . בשלב הראשון ביקשנו מהילדים להציע פתיחה לסיפור : " היה ה"תה \) 0 ם אישה זקנה" ( שירה ) " אתמול היה שי 00 ון [ ... ] מסוס התרסק" ( מיכל )

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help