sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

השתמעויות להכשרת מורים גננות ומורים נמנעים מלדון עם ילדים בתכנים אקטואליים בשל מטענם הרגשי המורכב . לטענתנו , דרוש מצדם שינוי של ממש באופן תפיסת המדיה , שינוי המתבטא בנכונות לראות טקסטים תקשורתיים כסוגה נפרדת וייחודית . למעשה , כל אירוע יומיומי המיוצג במדיה הוא טקסט המזמן התמודדות . כאשר נקנות מיומנויות הקריאה של מבע המדיה , הן מקלות על התגובה הרגשית הראשונית הקיימת בעת המפגש , בעיקר כשמדובר בטקסט חדש העוסק באקטואליה . כך קורה למשל שבכתבה חדשותית מסתמנת היכולת להתגבר על הצד המאיים שבטקסט , הודות לידיעה שמדובר בטקסט סיפורי המופיע באופן תדיר ושגרתי , טקסט שיש בו חזרות ושתבניתו המוכרת מאפשרת לצופה לשער כיצד ומתי יסתיים . לעומת זאת , התבנית המוכרת , הנוחה לזיהוי , עלולה להוביל לתחושה של "אשליית המוכר . " הזיהוי המידי של תבניות אלו עלול לגרום לחוסר ערנות ולתפיסה שטחית של הטקסט הטלוויזיוני שממילא , בשל מוסכמות הטבועות בו ובשל שיוכו לסוגת המדיה , בנוי ככזה . מבנה הטקסט הטלוויזיוני , המזכיר לנו מבנה סיפורי על מרכיביו המוכרים והשגויים , הולם את הצרכים ואת יכולת ההבנה והחשיבה של ילד בגיל הרך . ביסוד התכנית המוצעת עומדת ראיית המבוגרים והילדים , העוסקים בפענוח טקסטים של המדיה , כקהילת לומדים או פרשנים שחבריה חולקים ידע מגוון . מבוגרים וילדים עשויים ללמוד אלה מאלה במהלכה של פעילות משותפת כזאת . דרכי העבודה שנציע מופנות לקהלי יעד מגוונים . הדרכים המוצעות למורי המורים ולסטודנטים יכולות לשמש כדגם ( modeling ) לעבודה עם הילדים בגן ובכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי . ההתנסות בכיתת הסטודנטים תשמש הן כמקרה מבחן , המהווה התנסות ראשונית למורה ולסטודנטים , והן כהכנה לעבודה בשדה ההוראה . כיוון כזה של עבודה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help