sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הצגת הספר , מטרותיו וחשיבותו החינוכית המצב החברתי והביטחוני בישראל ומקומה המרכזי של המדיה - בעיקר זה של הטלוויזיה - כשיקופו , דורשים דיון מעמיק במסגרות חינוכיות שונות . בספר זה בכוונתנו לבחון את האופן שבו מצטיירים אירועים ומצבים אקטואליים בעיניהם של ילדים בגיל הרך ( גילאי הגן והכיתות הראשונות של בית הספר היסודי ) הצופים בטלוויזיה , ולהציע במקביל דרכים שונות להתמודדות עמם . במוקד הספר יעמדו שורה של עניינים , כגון ; התפיסה המוטעית על פיה ילדים בגיל הרך אינם צופים כלל במהדורת החדשות , ולפיכך אינם זקוקים לתיווך , להבהרה ולהרגעה בכל הנוגע לנושאים אקטואליים ; ההשפעה של אירועים אקטואליים במדיה על שגרת יומם של ילדים וההשפעה שיש לדרך ההתמודדות של הדמויות המבוגרות סביבם עם אותם אירועים ; טקסטים ודפוסים שגרתיים העולים בעקבות משדרי אקטואליה במדיה ; תפקידיה המגוונים של המדיה בחיי הילדים והמבוגרים - מרכישת ידע והתעדכנות שוטפת ועד ליצירת ערוצים שונים של חברות . לדאבוננו , נושאים אלו זכו עד כה לטיפול מצומצם במסגרת של הכשרת מורים לגיל הרך . מרבית הצופים רואים במשדרי מדיה אקטואליים מקור למידע ולהתעדכנות וממעיטים להתעמק בדרכי הצגתו של המידע ובשיקולים העומדים מאחורי הצגה זו . יתר על כן , טקסטים אלו נתפסים כ"מוכרים , " כלומר בבחינת טקסטים שאין צורך ללמוד אותם ושכל אחד יכול ללמדם . לטענתנו , תפיסה זו מוטעית ביסודה , שכן היא מחזקת עמדות קיימות כלפי המדיה ומקהה את רגישותנו לעוצמה של המדיה וליכולת ההשפעה שלה . תפיסה זו רווחת בעיקר בקרב גננות ומורים העוברים עם ילדים בגיל הרך , ונובעת מתוך אמונה ורצון כנים לגונן עליהם . * הפריטים הביבליוגרפיים המוזכרים כפרק זה מופיעים במלואם ברשימת המקורות של חלק א ( עמ' . ( 83-82 מבוא כללי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help