sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא הקטע שלהלן לקוח מתכתובת של קבוצת תמיכה באינטרנט , המיועדת לבני נוער המעוניינים לשתף את האחרים במגוון של נושאים המעסיקים אותם ולקבל מהם תגובות , תלמידה שסיימה את הלימודים משתפת את קבוצת התמיכה ברגשותיה לרגל פרידה מהמורה האהוב עליה : אני סיימתי השנה כיתה "'ב ולא מפסיקה לבכות . הוא היה כל כך סוב אלי , כל כך סבלני . הוא נתן לי כל כך הרבה ביסרוון עצמי . הוא תמיד דיבר אתי ותמיד היה שם בשבילי . הוא כל הזמן שמר עלי כאילו הייתי האוצר שלו . אפילו שנשברתי בפעם הראשונה וניסיתי להתאבד , הוא היה הראשון ששם לב והתחיל לדבר אתי ולהוציא אותי מזה . תמיד כשלא היה לי טוב והייתי נשברת , הוא היה שם לב והיה ניגש לצחוק אתי . וכשלא היה לידי , תמיד אמרתי לעצמי : '' אל תדאגי , הוא פה אתך , הוא שומר עלייך אפילו שאת לא רואה . " המפגש המתמשך והאינטנסיבי שבין המורה לתלמיד טומן בחובו אפשרות של התפתחות קשר רגשי עמוק . דבריה של התלמידה שהובאו לעיל חושפים את שני הפנים של הקשר הזה : מחד גיסא , הוא עשוי לשמש מקור של עידוד ותמיכה , לתת לתלמיד ביטחון בסיסי ולסייע לו בהתמודדות היומיומית בבית הספר ובהתפתחות האישית מחוץ למסגרת הלימודים ; מאידך גיסא , קשר שכזה עלול לפתח תלות רגשית של התלמיד במורה , שאפשר שתגרום אכזבה ותסכול , ואף תהיה הרסנית לבריאותו הנפשית של התלמיד . האפשרויות השונות שהקשר האישי בין מורה לתלמיד טומן בחובו מעוררות דילמה המוכרת לכל השותפים בתהליך החינוכי , תלמידים , מורים , הורים , מנהלים , יועצים ופסיכולוגים : האם על המורה להתקרב אל עולמו הרגשי הפנימי של התלמיד ולסייע לו בהתמודדות עם מצוקות אישיות , כלומר למלא תפקיד פרק ראשון האם מתפקידו של המורה לסיי עלתלמידים במצוקה ?

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help