sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מותנית גם ביכולתו של המנחה ליצור אווירה של פתיחות וקבלה , להימנע משיפוט ומביקורת , ולהדגיש את המטרה הלימודית שבה . למי מיועד הספר ? כל איש חינוך העוסק כהוראה ונפגש עם תלמידים במסגרת העבודה יכול להפיק ממנו תועלת , אף על פי שמלכתחילה נכתב הספר לסטודנטים להוראה . כחומר הלימוד שבו יש הרחבה והעמקה של נושאים המשולבים כדרך כלל בהכשרה להוראה , וזאת כדי להכין את המורים לעתיד למפגש הבין-אישי עם התלמידים ולהקנות להם כלים להפעלה של מיומנויות בסיסיות של הידברות בין-אישית ולמתן עזרה ראשונה במצוקות אישיות . ועם זאת , הספר עשוי לסייע , כאמור , גם למחנכים ולמורים ותיקים המבקשים לעזור לתלמידים הנתונים במצוקה כחלק בלתי נפרד מעבודת ההוראה וגם למורים מקצועיים , המעורבים פחות בעולמו האישי של התלמיד , המוצאים את עצמם פעמים רבות במצבים הדורשים מהם לסייע במצוקות אישיות . לעתים עולות המצוקות האלה במהלך השיעורים , ולעתים בעקבות קשר של אמון שנקשר בין התלמיד ובין מורים מסוימים . לסיכום , כל מורה יכול להיעזר בספר , ויהיו מה שיהיו המסגרת החינוכית שהוא מלמד בה וגיל התלמידים . החומר התאורטי המובא כאן יש בו כדי להרחיב את דעתו של כל מורה בנוגע לטבען של מצוקות ילדים ובני נוער ולדרכי ההתמודדות עמן , והעקרונות של יחסי סיוע המובאים כאן ניתנים ליישום בכל מצב של הגשת עזרה ראשונה נפשית בכל מסגרת חינוכית ולכל תלמיד . אשר לפעילויות , הן מיועדות בעיקר למסגרת של הכשרה להוראה , ואולם מקצתן מתאימות גם לחטיבות ביניים ולחטיבה העליונה בבתי ספר תיכוניים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help