sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

כיצד להשתמש בספר ? מומלץ לקרוא את הפרקים על פי הסדר , וכך להתוודע אל רוחב היריעה של נושא הספר ואל רבדיו . ואולם אפשר גם לקרוא כל פרק בנפרד . קריאת הפרקים האחרים אינה הכרחית לשם הבנת המידע המובא בפרק מסוים או כדי לדעת איך ליישם את אותו מידע באופן מעשי . כך , למשל , מי שמעוניין ללמוד על התמודדות עם אובדן , יכול לקרוא את הפרק הרביעי גם אם עדיין לא קרא את הפרקים הקודמים . בסיומו של כל פרק מובאות פעילויות המתאימות לעבודה קבוצתית בהנחיה של מורה . הפעילויות מיועדות להרחיב את הידע בנושא הפרק באמצעות התנסות מעשית , להעלות את המודעות העצמית של המשתתפים לתגובות שלהם במצבים של עזרה לאדם הנתון במצוקה ולתרגל מיומנויות של עזרה . כל הפעילויות המוצעות בספר הן קבוצתיות , וזאת למרות ההתמקדות בסיוע אישי לתלמידים במצוקה . ההתנסות הקבוצתית היא בבחינת סרנה המתאימה להעלות את המודעות העצמית של המשתתפים בה ולפתח מיומנויות של קשר בין-אישי . כדי להפיק מן הפעילויות את המרב , חשוב מאוד שהמורים שינחו אותן יקראו קודם לכן את החומר התיאורטי שבפרק הנדון . אשר לפרק השני , העוסק , כאמור , בתהליכים כלליים של מתן עזרה נפשית , מגוון הפעילויות שבו עשיר יותר מאשר בפרקים האחרים והן מיועדות לפתח מיומנויות של תקשורת בין-אישית במצבים של עזרה לאדם הנתון במצוקה , כמו הקשבה ואמפתיה , ללא תלות בטבעה של הבעיה שהאדם סובל ממנה . הפעילויות הן מודולאריות , כלומר ניתן להשתמש בכל אחת מהן ללא קשר לשימוש באחרות , ולפיכך כל פעילות כתובה כיחידה עצמאית , וכוללת את כל המידע הדרוש להפעלתה . לכן במקצת הפעילויות יש חזרה מסוימת באשר למרכיבים המשותפים להן ( כמו מטרת הפעילות או דברי הקרמה . ( ככלל , הפעילויות שבסיום כל פרק הן בעלות אופי חווייתי , ורובן עוסקות בנושאים רגישים , כמו משברים , תגובות לאובדן או התאבדויות . המשתתפים בפעילויות מתבקשים לשתף את האחרים במחשבותיהם ובהרגשותיהם הנוגעות לנושאים אלה . חשיפה אישית שכזאת עשויה לעורר חרדות אצל מקצת המשתתפים , ואפשר שהן יבואו לירי ביטוי בנכונות מועטה להשתתף בה , או בגילויים אחרים של התנגדות , כמו הערות ציניות . כדי להתמודד עם מצבים שכאלה , מוצע למורים להראות הבנה והתחשבות , לכבד את רצונם של המשתתפים לא להשתתף בפעילויות כאופן פעיל , ועם זאת להקפיד שיהיו נוכחים בהן . הצלחת הפעילות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help