sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

בין-אישית במצבים הדורשים עזרה ראשונה נפשית . המונח "עזרה ראשונה נפשית" משמש כאן לציון סוג העזרה שמורים יכולים לתת לתלמידים , שעיקרה הקשבה , הכלה , תמיכה רגשית , עידוד , חשיבה משותפת על דרכי התמודדות עם הקושי , והפניה אל אנשי מקצוע . יש מצבים של מצוקה שבהם עזרה מסוג זה עונה על הצורך של התלמיד ומאפשרת לו לחזור לשגרה , ואולם במצבים אחרים העזרה הראשונה הנפשית אינה אלא הצעד הראשון בתהליך ממושך יותר , המופקד בידיהם של אנשי מקצוע העובדים בבית הספר , כמו יועצים חינוכיים ופסיכולוגים . הספר מיועד לסייע למורים לזהות מצבים של קושי ולהחליט מתי יש צורך בהתערבות של איש מקצוע ומתי די בסיוע הראשוני שלהם . בס 0 ר חמישה סרקים : הפרק הראשון עוסק בשאלה עקרונית : האם סיוע לתלמידים הנתונים במצוקה אישית הוא חלק בלתי נפרד מתפקידו של המורה ? מוצגות בו תפישות שונות הנוגעות לשאלה הזאת הן של אנשי מקצוע בתחום החינוך והפסיכולוגיה והן של תלמידים ומורים . הפרק השני מתמקד ביחסי סיוע , כלומר כהיבטים שונים שבאים לידי ביטוי בבניית קשר רשמי בין עוזר לנעזר , כמו תכונות של עוזרים , מיומנויות של עזרה ושלבים בתהליך של עזרה נפשית . היבטים אלה אינם ייחודיים לקשר שכין מורים לתלמידים ואינם תלויים בסוג הבעיה או הקושי , אלא מאפיינים כל הקשר של עזרה נפשית . פרקים שלישי , רביעי וחמישי עוסקים במצוקות נפשיות לסוגיהן : הפרק השלישי עוסק במשברים אישיים באופן כללי . מובאים בו מאפייני התופעה המכונה "משבר" ותהליך ההתמודדות עמו , המכונה "התערבות בעת משכר . " החומר המוצג בו נוגע לכל סוג של משבר ואין בו התמקדות בכל אחד מהם בנפרד , למעט הסבר מפורט יותר על משברים בתקופת ההתבגרות . הפרק הרביעי עוסק בהתמודדות עם אובדן . הוא מציג את התהליכים שעובר אדם שחווה אובדן , וכן מבט התפתחותי על תפישת המוות ועל דרכי התמודדות של ילדים ומתבגרים עם מוות של אדם קרוב או עם אובדן מסוג אחר . כמו כן משולבות בו עצות מעשיות למורה המלמד בכיתה שבה חווה תלמיד אובדן של דמות קרובה . הפרק החמישי עוסק בהתאבדויות . הוא מציג ידע עדכני בנוגע להיקף התופעה , סיבות אפשריות לה ודרכי התמודדות עמה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help