sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר בשנת , 1985 כפעילות מסכמת במסגרת שיעור להכרת המחשב , בראשית התקופה של הכנסת מרושבים לכיתות , התבקשו התלמידים ליצור קובץ כתוב על דיסקט , להעלות אותו על המרושב בכיתה ולהדפיס אותו במדפסת . ישבתי על יד המחשב , וכל תלמיד ניגש בתורו לביצוע המטלה , ושאר התלמידים עמדו מסביב למרושב וצפו בו , הגיבו והעירו . אי הדפיס ברכה לאמו ליום הולדתה , ובסיום התרגיל , ולאחר שכולם כבר ישבו במקומותיהם , שוב ניגש אלי א' ושאל אם יוכל להקליד ולהדפיס עוד משהו . אפשרתי לו , והוא התיישב וכתב : "אמא יקרה , לכבוד יום הולדתך הרולסת להתאבד היום " ! הסתכלתי לו בעיניים ושאלתי : "מה זה " ? והוא ענה : "סתאאם " . עברנו לסדר היום , אבל כשחזרתי הביתה נזכרתי במשפט הנוסף שכתב א' והבנתי שעלי לפעול . מיד צלצלתי למחנכת שלו , והיא אמרה שהוא נראה לה בסדר גמור בימים האחרונים . צלצלתי ליועצת , והיא אמרה שתזמין אותו לשיחה , כמובן בלי לרמוז על הסיבה להזמנה . למחרת היא צלצלה אלי ואמרה : תפסת אותו בדקה התשעים ! ביקשתי להבין ולברר למה הוא עשה זאת בשיעור מחשבים דווקא . היועצת אמרה לי שכנראה הוא נתן בי אמון והרגיש אלי קרבה . אני הבנתי גם שהמדיום הזה של המחשב מאפשר ריחוק מסוים וביטוי של מחשבות שלא תמיד אפשר לבטאן בעל פה , וההוכחות לכך התרבו במהלך השנים . אבל מקרה זה היה משמעותי במיוחד . האירוע המתואר לעיל , שהעלתה על הכתב מורה למחשבים בחטיבת הביניים , מדגים דילמה שכל מורה , ולאו דווקא המורה המחנך , עומד בפניה במהלך עבודתו כאשר הוא נחשף למצוקות אישיות של תלמידים . מצד אחד , נטייתם הטבעית של מורים , כבני אדם , היא לסייע לילד הנתון במצוקה , ומצד אחר , מתוקף תפקידם כמורים וכמחנכים , ולא כמטפלים , הם נרתעים מהגשת סיוע הדורש מיומנות של איש מקצוע . דילמות מן הסוג הזה מתעוררות תדיר מעצם טבעם של קשרי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help