sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

רבה לשפה המילולית מבסס את מעמדו של הביטוי החזותי כאמצעי של תקשורת , של קריאה , של התבטאות , של חשיבה , של הערכה ושל ביקורת . לפיכך , בבחינת ההיבטים החזותיים של סביבות למידה בכיתות עולות שאלות רבות כגון : מהי תרומת הסביבה הלימודית ותצוגת הכיתה להתפתחותו של הלומדז מה הזיקה בין תפיסות ההוראה של המורה לבין אופן בניית הסביבה הלימודית ? מה מכילה הסביבה הלימודית ? כיצד מאורגנת הסביבה הלימודית ? מי משפיע על תכנון הסביבה ? עם שאלות אלה ואחרות ניסינו להתמודד בספר שלפניכם . מבנה ה 00 ר הפרק הראשון כולל רקע תיאורטי . בפרק זה אנחנו מציגות הנחות יסוד ועקרונות של גישות תיאורטיות שיש בהן כדי לסייע בהבנת הכיתה כמערכת אקולוגית , המקיימת יחסי גומלין בין כל רכיביה , בכללן הרכיב החזותי . פרק זה הוא בבחינת פתיחת צוהר לבסיסים תיאורטיים אפשריים ונקודת מוצא שממנה נגזר הפרק הבא . בפרק מוצגת סקירה על התפתחות המושגים "טקסט חזותי" ו"דקדוק חזותי" ועל התחום המכונה "אוריינות חזותית . " בפרק נבחנות בעיות המבנה של "השפה החזותית" ושל האוריינות החזותית וכן בעיות המחקר של תחומים אלה . כמו כן , מוצגות הגישות המרכזיות הרלוונטיות לתחומים הללו , כגוף הגישות הסמיוטית והסטרוקטורליסטית , הגישה הסמיוטית-אקולוגית והגישה הרטורית . בסיום מוצגים נימוקים המסבירים מדוע הגישה המשולבת היא המתאימה ביותר לחקר הטקסטים החזותיים המורכבים שנמצאים בכיתות הלימוד בבתי הספר . בפרק השני אנחנו מציעות מתווה לניתוח . אנחנו מניחות כי לכל דבר המוצג בסביבה החינוכית הפיזית , בכיתה , על הקירות או בפינות שונות בחלל , יש מסר - סמוי וגלוי . בפרק זה נציג מערכת של שיקולי דעת שניתן להשתמש בה כאשר מתכוונים לנתח ולפרש את המשמעויות הסמויות והגלויות של הטקסטים החזותיים בכיתה . הפרק השל > שי מכיל שלושה סיפורי מקרה המתייחסים לטקסטים חזותיים של שלוש כיתות בתי ספר יסודיים . לכל כיתה ייחוד משלה , המוצג בפרק . סיפורי המקרים מדגימים ניתוח ופירוש על פי התבחינים שהוצעו בפרק הקודם . שמות בתי הספר ושמות המורות בדויים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help