sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה כ'תת ה'ל'מוד כ 0 ק 0 ט חזותי בחלל אקולוגי ניתן לראות את כיתת הלימוד בבית הספר על מרכיביה החזותיים : מרחבים , אובייקטים , מרכיבים גרפיים , מילוליים ופיגורטיביים , כ '' טקסט חזותי . " תכולת הכיתה : ריהוט , ציוד , כלים , וכן ייצוגים חזותיים התלויים על הקירות - כרזות , שלטים , תצלומים , מפות , ציורים , פינות המוקדשות לנושאים שונים וכדומה - היא מושא מרתק לקריאה ולפענוח . הטקסט החזותי בכיתה על מורכבותו הוא דינמי ורוחש שינויים , והוא מקיים יחסי גומלין שוטפים ואינטנסיביים עם "קוראיו . " קוראי הטקסט החזותי בכיתה אינם צורכים אותו בעמידה מולו כצופים מבקרים או חולפים , כפי שצורכים יצירת אמנות או כרזה במוזיאון או ברחוב וגם לא כפי שצורכים תכנית טלוויזיה או ספר בבית או בספרייה . הקוראים-התלמידים והמורים חיים בתוך הטקסט החזותי , ובמידה רבה הם חלק ממנו כדומה ליצורים בטבע החיים בסביבת בית הגידול שלהם . לכן מערכת היחסים בין התלמידים והמורים לבין סביבתם הפיסית והחזותית כסביבת למידה היא במהותה אקולוגית : דינמית ורב-כיוונית . המורים והתלמידים החיים בסביבה הפיסית-חזותית של הכיתה עושים בה שימוש חיוני בהוויית הלמידה , תוך קיום דיאלוג אתה - בין שיש להם חלק ביצירת הסביבה ובין שיצרו אותה עבורם . ביניהם לבין הסביבה החזותית מתקיים כל העת דיאלוג של פעילות , של חוויה או של ספיגה פסיבית ברמה קוגניטיבית או רגשית . דיאלוג זה הוא מערכת רטורית טעונה באמונות ובטיעונים , שהשפעתם על המשתתפים בו עשויה להיות מרחיקת לכת . מסרת ה 90 ר ספר זה נועד לסייע למדריכים פדגוגיים , למורי מורים בכל מסלולי ההכשרה ולמורים מאמנים להתמודד עם פן חשוב של החינוך - הפן החזותי של הסביבה הלימודית . כמדריכים וכמורים אנחנו מתבוננים בסביבת הלמידה ומפרשים אותה מהיבטים שונים . אולם ההיבט של הביטוי החזותי לא קיבל עד כה מענה הולם ועדכני בספרות המוכרת לנו . הרעיון שביטויים חזותיים הם בבחינת שפה חזותית המקבילה במידה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help