sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

באמצעות הניסיון לשחזר את קהל היעד של ספרים אלה תובהר מהי קבוצת ה"דומים" ( ה"אנחנו ( " ואיזה תפקיד מועידה לה ספרות הילדים במשימת קליטת העלייה . בדיון ייבחנו התמורות באופיו של "פרויקט הקליטה" שילדי הארץ גויסו אליו . בתוך כך תיבדל , הדרך שבה ספרות הילדים של השנים האחרונות מתמודדת עם משימת הקליטה , ואיזה תפקידים היא מועידה לילדים ( גיבורים ספרותיים וקוראים כאחד ) בהקשר זה . 0 רק שני - יהודית שטיימן תחזור לתחילת המאה ה20- ותבדוק את האופן שבו ביקשו לעצב באותן שנים , באמצעות טקסטים לילדים , דגמים שונים לדמותה של ילדה ושל נערה בשני מקומות שונים מאוד זה מזה : ארץ-ישראל וארצות-הברית . בחלק הראשון של הפרק יידון רומן המכתבים אבא ארך רגליים מאת ג'ין ובסטר שראה אור בראשונה בארצות הברית ב1912- וזכה מיד לפופולריות רבה . בחלק השני יידונו שני טקסטים שנכתבו בארץ-ישראל בערך באותן שנים ונכללו בסדרת מקראות בשם ספדנל שיצאה לאור ב . 1919- בכל הטקסטים ניכר מתח בין שתי תפיסות של הנשיות - התפיסה המגדרית המסורתית המקובלת באותה העת של האישה כרעיה ואם , והתפיסה האחרת המבקשת לבנות דימוי חדש של אישה עצמאית . שלושת הטקסטים ייבחנו לא רק כשהם לעצמם , אלא כחלק מההקשר שבו נכתבו , כלומר : מי היו כותבי הטקסטים , ומה היה תפקידם ומקומם ; ומי היו הקוראים , ובעיקר הקוראות , שהיו הנמענים שלהם . לסיכום הפרק תישאל שאלת-על : מה אפשר לטקסט אחד להפוך לחלק מהקלאסיקה של ספרות ילדים ונוער , ומה גרם לשניים האחרים להידחק לפינה ולהישכח . 9 רק שלישי - חנה לבנת תתמקד בגרמניה שלפני מלחמת העולם השנייה , ותרון כטקסטים שהופיעו בעיתוני ילדים בגרמניה , שמטרתם הייתה לסייע לילדים ולבני הנוער היהודים להתמודד עם המציאות הקשה שנוצרה בתקופת הרייך השלישי , לאחר עליית הנאצים לשלטון . באמצעות שחזור קהל היעד של הטקסטים תובהר המצוקה שהיו שרויים בה , על היבטיה והשלכותיה , ויובהרו תפיסות העולם והזהות שביקשו המבוגרים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help