sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מבנה הספר הספר כולל ארבעה פרקים המדגימים את הקריאה ההקשרית על פי מספר יצירות לילדים . פרקים אלה מכוונים בראש ובראשונה לסטודנטים הלומדים כמכללה לחינוך , אך הם מתאימים גם לכל המתעניין בהוראה ובמחקר הספרות , ובשינויים מתבקשים הם ישימים גם בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי . פרקי הספר הם השוואתיים באופיים , והם מציעים מגוון סיפורים בנוסף על אלה המודגמים בהם , וכן שיטות עבודה ישימות לפעילות בכיתה . סוגי הטקסטים שונים זה מזה באופיים ובפונקציה התקשורתית שלהם , וזאת על מנת לתרגל את הקריאה ההקשרית מכמה זוויות . הבחירה ביצירות שונות מאוד באופיין מטרתה להדגים שהקריאה ההקשרית חוצה סוגות ( ז'אנרים , ( אסכולות ספרותיות ותקופות . כאמור , לשם הדגמת הקריאה ההקשרית נבחרו יצירות מוכרות ( קלאסיות ) בצד טקסטים שלא "עברו את מבחן הזמן , " אך בזמנם היו ברובם טקסטים משפיעים וחשובים . מהשוואת יצירות משתי קבוצות אלה מועשר הדיון על תנאי הישארותה של יצירה בקנון , גם כעבור שנות דור . 9 רק ראשון - יעל דר תדון בספרי ילדים שלקחו על עצמם משימה לאומית מובהקת : לסייע לצברים לקבל אל קרבם קבוצות שונות של עולים " ) אחרים , ( " בתקופת היישוב והעשור הראשון למדינה . הטקסטים שייבחנו היו כולם טקסטים מרכזיים בעת יציאתם לאור וכולם זכו למהדורות חוזרות במשך שנים רבות . במילים אחרות , את הדיון בשפה של זמן כתיבת היצירה ובתמורות בטעם הספרותי שחלו במשך השנים , ניתן לכוון באמצעות דיון על השפה שקהל היעד דיבר , על מה נחשב בעיניו יפה וראוי , וכיצד דיברו הילדים בינם לבין עצמם לעומת האופן שבו דיברו אל מוריהם והוריהם . בנוסף ניתן לבחון , מה נחשב בעיני ילדי התקופה כטקסט קשה , ומה נחשב קריא וקל ולהשוות לאופן שבו אנו תופסים טקסטים אלה כיום .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help