sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מדף הספרים שלהם כלל ספרים אלה ולא אחרים , אלה היו האירועים האקטואליים שעמם הם התמודדו , אלה היו תקוותיהם לעתיד וכדומה . תיאור זה יישען על לקט מתוך מגוון מקורות ידע : ספרי היסטוריה , מאמרים באינטרנט , ריאיונות עם בני דורות קודמים , קריאת יומנים , סרטים שניתן אף להקרינם בכיתה ועוד . הצגת ההיסטוריה דרך שחזור תרבות הילד בעת הנדונה תקל על התלמידים להבין את התקופה ולנסות לשחזר את קהל היעד המקורי . בכך תוגבר החוויה האמפתית שממילא מתעוררת עם קריאת הספר . בתהליך בניית תמונת העבר הנדרשת רצוי שלא כל הנטל ייפול על המורה . התלמידים יפיקו תועלת רבה מתחקיר עצמאי משלהם , ואת התמונה השלמה אפשר להרכיב ביחד , במהלך השיעור . ייתכן שכדאי לשקול שיתוף פעולה עם המורה להיסטוריה בעבודה על תקופה ומקום ספציפיים . בכך תוכל הספרות להדגים מקרה פרטי ואישי ( דומסטי ) של הסיפור ההיסטורי הנלמד בשיעורי ההיסטוריה ולתרום את חלקה לחיזוק היחס הרגשי לפרטים הנלמדים . ההיבט הערכי-תדבותי כאמור , הקריאה ההקשרית רואה ביצירה הספרותית חלק מהשיח התרבותי של המקום והתקופה שבהם היא נוצרה , ובוחנת אותה ככזאת במהלך הניתוח הספרותי . כאשר מדובר ביצירה ספרותית לילדים , יש לשיח התרבותי שבתוכה היא פועלת אופי ייחודי . למעשה , ניתן להגדיר את חלקו הגדול של השיח בתרבות הילד כשיח בין-דורי , דהיינו כמכלול של מידע , מסרים התנהגותיים וערכים שמבוגרים בוחרים להנחיל לבניהם . השיח הבין-דורי כולל את המסרים החינוכיים והלימודיים שנלמדים בבתי הספר ( בין היתר באמצעות ספרי הלימוד ) וכן מגוון אמירות הנאמרות מחוץ לבית הספר . הספרות היפה היא חלק ממגוון אמירות אלה , שמבוגרים בוחרים להשמיע לדור הבנים . ערוצי הטלוויזיה לילדים , עיתוני הילדים , מופעי הילדים - גם הם חלק מהשיח הבין-דורי .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help