sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

השוואה מעין זו מרחיבה מאוד את החוויה הספרותית . היא מעודדת עניין ב"קורא האחר" פותחת צוהר אל זמנים אחרים ואל ילדויות שונות מאוד מזו של היום , אל צורות כתיבה שונות , ומעל לכול מוכיחה שהשכלה וריגוש חווייתי-אסתטי יכולים להיות שלובים זה בזה . ולבסוף , יש לחזור ולהדגיש שקריאה מסוג זה אינה אמורה למצות את כל מה שניתן לעשות עם יצירות ספרות בבתי הספר . זוהי קריאה אופציונלית , ואין היא אמורה להחליף שיטות קריאה אחרות הנהוגות זה מכבר במוסדות החינוך . במילים אחרות , המטרה לעודד שיטות קריאה שונות , על מנת לצייד את התלמידים באופציות קריאה רבות ככל האפשר . מודל לקריאה הקשרית בבתי הס 0 ר היסודיים הקריאה ההקשרית דורשת מן המורה הכנה רבה יותר מזו הנדרשת לקריאה הרואה בטקסט הספרותי מערכת סגורה של משמעויות שיש לפענח אותן במהלך הניתוח הספרותי . בדרך כלל נדרשת קריאה נוספת לשם הכרת התקופה והסופר , כצד קריאה זהירה ורגישה של הטקסטים הספרותיים עצמם . בתהליך החזרת היצירה אל עברה התרבותי וההיסטורי כדאי להפריד בין שלושה היבטים , שלושתם הכרחיים לניתוח הספרותי-הקשרי : ההיבט ההיסטורי , ההיבט הערכי-תרכותי , וההיבט האסתטי . על מנת להקל על הלומדים - בין אם הם סטודנטים ובין אם הם תלמידים צעירים יותר - מוצע למקד כל אחד מהיבטים אלה בסופר ובקהל היעד המקורי שלו , דהיינו בקורא שהסופר התכוון אליו בבואו לכתוב את הספר . ההיבט ההיסטורי היבט זה דורש , כאמור , קריאת חומר רקע על המקום והתקופה שבה נכתב הספר , על היוצר ועל נסיבות כתיבת הספר . בעבודה עם ילדים רצוי להנהיר את התקופה באמצעות תיאור תרבות הילד בעת הנדונה : אלה היו הילדים שקראו את הספר , כך וכך הם בילו את שעות הפנאי ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help